عصر خودرو

سیاست‌های سرنوشت‌ساز چین، استرالیا و برزیل در بازار

پیش‌بینی کرباسیان از قیمت سنگ‌آهن در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن در سال ۹۵، روند قیمتی این ماده معدنی را بدون تغییر دانست و گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده سنگ‌آهن برزیل بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سنگ‌آهن در دنیا ۱۳ دلارخواهد شد، درنتیجه به نظر نمی‌رسد که بازار دنیا خیلی تغییر وسیعی را در حوزه سنگ‌آهن داشته باشد.

پیش‌بینی کرباسیان از قیمت سنگ‌آهن در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی کرباسیان اظهار کرد: سنگ‌آهن در سال‌های اخیر با افتی جدی مواجه شد که بدنبال آن بسیاری از معادن کوچک و متوسط کشور که وابستگی به صادرات سنگ آهن داشتند با توجه به عدم خرید چین و کاهش قیمت شدید، در ایران به تعطیلی کشیده شدند که از جمله می توان به معادن وسیع پلاسری سنگان اشاره کرد.

    او افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مشکلات بازار سنگ آهن در سال 95 نیز ادامه پیدا خواهد کرد، اما با توجه به اینکه کارخانجات کنسانتره کشور درحال فعال سازی هستند به نظر می‌رسد سنگ آهن‌ مورد نیاز در واحدهای کنسانتره از بازار مناسبی در داخل ایران برخوردار خواهند شد. همچنین با افزایش در حوزه تولید فولاد و با توجه به پیش‌بینی رونق، به نظر می‌رسد مصرف داخلی فولاد با رشد مواجه شود اما شواهد حاکی از آن است که که در حوزه سنگ آهن مشکلات کم و بیش ادامه خواهد داشت.

    معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در سال 95 در زمنیه معادن بزرگ، درصدد هستیم که معدن شماره 5 گل‌گهر به همراه طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر و یا سنگان با کارهای اکتشافی وسیعی که در این معادن صورت گرفته به ثمر بنشیند وبتوانیم به ذخایر خوبی دست یابیم. ضمن اینکه با توجه به میزان 250 هزار کیلومتر مربع اکتشاف در بلوچستان، سیستان، یزد، کرمان، اصفهان وسایر نقاط کشور پیش‌بینی می شود که خبرهای خوشی در رابطه با ذخایر جدید سنگ آهن خواهیم داشت.

    او درخصوص قیمت سنگ‌آهن در سال 95 گفت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت این ماده معدنی تغییر اساسی نخواهد داشت. با توجه به اینکه چین درصدد است که براساس برنامه‌ریزی‌ها، صادرات خود را به میزان 150 میلیون تن کاهش دهد. از سویی دیگر استرالیا و برزیل با توجه به برنامه بهره‌برداری از معادن جدید، تولید سنگ‌آهن را افزایش خواهند داد. اما با توجه به اینکه قیمت تمام شده سنگ‌آهن برزیل بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سنگ آهن در دنیا 13 دلارخواهد شد، درنتیجه به نظر نمی‌رسد که بازار دنیا خیلی تغییر وسیعی را در حوزه سنگ‌آهن داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها