عصر خودرو

شنبه ۲۲ اسفند؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۴.۱۲.۲۲ در بازار برق بورس انرژی ۳۳۷ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از صعود موقت در روز معاملاتی گذشته در معاملات امروز متوقف شد و در محدوده 285,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:




    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ پس از صعود کوتاه مدت روز گذشته قیمت، در معاملات امروز تغییری در آن به ثبت نرسید و شاهد ثبات قیمت در محدوده جدیدی هستیم.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، محدودیت حجم عرضه از سوی نیروگاه‌ها و فزونی تقاضا بر عرضه در سررسیدهای در نزدیک به ابطال، این قدرت را به فروشندگان داد تا مانند روز معاملاتی گذشته بتوانند برق خود را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند. با توجه به این که روزهای پایانی سال 1394 را سپری می‌کنیم عدم واریز به موقع اعتبارات و نوسان قابل توجه در میزان واریزی‌ها، مشکل اساسی بازار در ماه‌های اخیر بوده به طوری که همواره نوعی عدم تعادل در بازار وجود داشته و مانع از کشف قیمت واقعی در بازار شده است.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941228 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941228 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت با شیبی تند از ابتدای دوره پایدار بوده و در انتهای دوره با کمی رشد در محدوده 285,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ از ابتدای دوره روندی صعودی با شیبی نسبتاً ملایم بوده اما در انتهای دوره با جهشی قابل توجه همراه شده و تا محدوده 420,000 ریال رشد کرده است.
    در این نماد تا به امروز 80 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.12.1394 با 44 مگاوات می‌باشد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها