عصر خودرو

با امضای تفاهمنامه ای صورت گرفت؛

مشارکت توتال برای ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران

عصر بازار- شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت فرانسوی توتال برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

مشارکت توتال برای ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و توتال برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی که با مشارکت بخش خصوصی ایران و این شرکت فرانسوی اجرا می شود، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
    این تفاهمنامه در دیدار هیات بلندپایه توتال در تهران امضا شد که براساس آن، این شرکت فرانسوی مطالعات و ارزیابی مقدماتی ساخت مجتمع پتروشیمی مورد توافق را طبق قوانین و مقررات ایران برعهده خواهد گرفت.
    این مجتمع پتروشیمی شامل یک واحد کراکر بخار (Steam-Cracker) در منطقه ساحلی با مقیاس جهانی و برپایه ترکیبی از خوراک اتان، نفتا، ال.پی.جی و دیگر خوراک های مایع موجود خواهد بود.
    این مجتمع افزون بر واحد کراکر، واحدهای پایین دستی مربوطه را برای عرضه محصولات خود در بازارهای داخلی و بین المللی شامل خواهد شد.
    در مراسم امضای تفاهمنامه، دو طرف تمایل و علاقمندی خود را برای همکاری با یکدیگر باهدف ایجاد هم افزایی بیشتر که منافع دوجانبه را در برخواهد داشت، اعلام کردند.
    پژوهشگاه صنعت نفت هفته پیش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفتی توتال فرانسه برای همکاری در بخش های پژوهشی و فناوری های جدید صنعت نفت به توافق دست یافتند.
    شرکت توتال فرانسه که به تازگی قرارداد خرید روزانه 160 هزار بشکه نفت خام از ایران را امضا کرده، با پژوهشگاه صنعت نفت برای مشارکت در بخش فناوری توافق کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها