عصر خودرو

شاخص از مقاومت ۷۸ هزار واحدی عبور کرد

خیز صعودی بورس تهران

عصر بازار- معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در یک ساعت اول بازار با رشد بیش از ۸۰۰ واحدی شاخص کل و عبور این نماگر بازار از مقاومت کانال ۷۸ هزار واحدی بازار دنبال شد.

خیز صعودی بورس تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  معاملات بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری در یک ساعت اول بازار با رشد بیش از 800 واحدی شاخص کل و عبور این نماگر بازار از مقاومت کانال 78 هزار واحدی بازار دنبال شد.گروه‌های خودرو، بانک، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی از جمله گروه‌های مثبت امروز بازار سهام هستند که حجم و ارزش بالایی از معاملات را تجربه می‌کنند.

    بهبود قیمت‌های جهانی نفت، فلزات اساسی، فولاد و سنگ‌آهن مهمترین عامل در جهت روند رو به رشد گروه‌هایی که به طور مستقیم از بازارهای جهانی تاثیر می‌پذیرند عنوان می‌شود، ضمن اینکه کاهش فشار فروش حقوقی‌ها در روزهای پایانی سال جاری و نیز فروکش کردن فشار تسویه خریدهای اعتباری کارگزاری‌ها نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر بهبود قیمت‌ها و افزایش حجم معاملات و تقاضا در کلیت بازار به شمار می‌روند.

    تا زمان تنظیم این گزارش نماد پارس خودرو به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته می‌شود. گفته می‌شود کارلوس تاوارس مدیر عامل شرکت رنو در سایت رسمی این شرکت اعلام کرده، مذاکرات شرکت رنو جهت خرید پارس خودرو در حال انجام است و در حال حاضر به نتایج مثبتی رسیدیم.

    گروه بانکی با نمادهای بانک ملت و بانک صادرات، گروه خودرو با نمادهایی مانند پارس خودرو، سایپا دیزل و گروه فلزات اساسی با نماد فولاد مبارکه اصفهان در یک ساعت اول معاملات علاوه بر اینکه جزو نمادهای پربازدید هستند، با رشد قیمتی روبه‌رو شده و در برخی نمادها صف خرید را تجربه می‌کنند.

    تا زمان تنظیم این گزارش نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی بوتان با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95، نماد معاملاتی شرکت معادن بافق، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سیمان خزر و پالایش نفت بندرعباس با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده‌اند.

    همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه گذاری غدیر،لیزینگ خودروغدیر جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، شرکت مهندسی نصیر ماشین جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه،شرکت بیمه ملت جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه – اصلاح اساسنامه، شرکت شیشه و گازجهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، حق تقدم شرکت قند نقش جهان با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی و حق تقدم شرکت شیشه و گاز با توجه به توقف نماد اصلی، متوقف خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها