عصر خودرو

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اشتغال نه چندان مطلوب آمریکا و نگرانیها نسبت به افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافت.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 1811 دلار و 31 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1811 دلار و 31 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 0.1 درصد افزایش، در 1805 دلار و 50 سنت بسته شد.

    آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت که به معنای ضعیف شدن احیای بازار کار در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و محدودیتهای کسب و کار است.

    استفن اینس، استراتژیست ارشد جهانی در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: آمار اشتغال نشان دهنده فاصله موجود بین فضای مثبت ناشی از ساخت واکسنهای موفق و مسئله کوتاه مدت افزایش موارد ابتلا به بیماری است. گزارش اخیر احتمال اتخاذ تدابیر محرک مالی بیشتر در آمریکا را تقویت کرد. اخبار واکسن به جذابیت سرمایه گذاری در طلا لطمه زده و این روند تا زمانی که با وضعیت تورمی روبرو شویم، ادامع پیدا خواهد کرد.

    آمریکا رکورد 2.3 میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در دو هفته گذشته ثبت کرده است و در آلمان هم افزایش موارد ابتلا به تمدید قرنطینه منجر شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، جزییات گزارش نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا نشان داد سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا درباره فراهم کردن حمایت از بازارها از طریق خرید اوراق قرضه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: با توجه به این که توزیع گسترده واکسن ویروس کرونا بعید است پیش از نیمه دوم سال 2021 انجام شود، بانکهای مرکزی احتمالا به سیاستهای تسهیلی خود ادامه می دهند. این بانک پیش بینی قیمت 12 ماهه اونس طلا را در 2100 دلار حفظ و اعلام کرد سیاستهای تسهیلی بانک مرکزی و دلار ضعیف به معنای حمایت از قیمت طلا خواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 23 دلار و 40 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 966 دلار و 86 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.2 درصد صعود کرد و به 2356 دلار و 77 سنت رسید.

    برچسب ها