عصر خودرو

افزایش تعداد متقاضیان خرید سهم

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران در هفته سوم اسفند ماه روند متعادل‌تری را طی کرد و با کاهش شتاب حرکتی خود نسبت به بهمن ماه مواجه شد، اما با این حال افزایش تعداد داد و ستد سهم و همچنین رشد ۱۱ درصدی تعداد خریداران را تجربه کرد.

افزایش تعداد متقاضیان خرید سهم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته به رسم سنت هر ساله که در آخرین ماه سال بروز می کند روند متعادلی را در پیش گرفت و با احتیاط سهامداران برای خرید و کاهش هیجانات آنها مواجه شد.

    به این ترتیب ظاهر شدن برخی سهامداران در مقام فروشنده به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز آنها به تامین نقدینگی باعث شد تا بورس تهران در هفته گذشته از شدت روند حرکتی خود که بعد از توافق هسته‌ای تجربه کرد بکاهد و با رشد محدودی مواجه شود.

    با این حال در هفته گذشته شاخص بورس تهران بعد از فراز و فرود زیاد رشد 614 واحدی را تجربه کرد و موفق به ورود به کانال 78 هزار واحدی شد به طوری که دماسنج بازار سرمایه در هفته گذشته از کانال 77 هزار و 697 واحدی به 78 هزار و 312 واحد رسید و بازدهی خود را در سطح 25 درصد نگه داشت.

    همچنین در هفته گذشته در کنار عطش و علاقه سهامداران برای خرید شرکت‌های خودرویی و بازدهی چشمگیر این صنعت در یک ماه اخیر، لیدرها و پیشروهای دیگری همچون شرکتهای پالایشگاهی،ساختمانی، بانکی ، معدنی و فولادی به دلیل افزایش قیمت های جهانی نفت و فلزات وارد میدان شدند.

    به این ترتیب روند حرکتی بورس در هفته گذشته و همچنین تلاش سهامداران برای خرید سهم موجب شد تا ارزش و حجم معاملات روند افزایشی داشته باشد و ورود نقدینگی جدید به این بازار را به نمایش بگذارد به طوری که در هفته گذشته ارزش و حجم معاملات رشد 21 و 50 درصدی را تجربه کرد و به ترتیب 10 هزار و 658 میلیون سهم به ارزش 25 هزار و 672 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین در هفته گذشته دفعات معاملات با رشد 15 درصدی مواجه شد و به بیش از 611 هزار دفعه رسید و تعداد خریداران هم افزایش 11 درصدی را تجربه کرد و به بیش از 178 هزار نفر بالغ شد.

    برچسب ها