عصر خودرو

برگزاری آخرین جلسه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه

عصر بازار- آخرین جلسه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه در سال ۹۴ برای شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران برگزار شد.

برگزاری آخرین جلسه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، طوبی  دهقانی  مدیر امور ناشران بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: از جمله اهداف مهم بازار سرمایه، فراهم آوردن امکان دسترسی یکسان فعالان بازار به اطلاعات و به طور کلی، ایجاد بازاری شفاف و منصفانه برای داد و ستد اوراق بهادار است.

    وی به کارگیری مقررات و رویه­ های موثر برای حفظ سلامت این بازار و رعایت حقوق سهامداران را دارای اهمیت بالایی دانست و اظهار داشت: در این راستا واحد ناشران بورس اوراق بهادار تهران، هرساله کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه را برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس برگزار می­ کند.

    مدیر امور ناشران بورس تهران ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات با شرکت­ ها، مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل ­های ناظر بر فعالیت­ های مدیران شرکت­ ها می باشد. همچنین فرایندهای اجرایی تامین مالی نیز در کارگاه­ ها بررسی می­ شود.

    خانم دهقانی یادآور شد : روز گذشته، مورخ 18 اسفند 1394 از شرکت‌هایی که به نظر این مدیریت نیاز به آموزش بیشتری در حوزه قوانین و مقررات داشتند دعوت شد،که استقبال مناسبی نیز از این دوره صورت پذیرفت. در این نشست کارشناسانی از مدیریت نظارت بر امور ناشران سازمان بورس، مدیریت ناشران و مدیریت پذیرش شرکت بورس حضور داشتند.

    وی با اشاره به اینکه نشست روز گذشته، آخرین جلسه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات در سال 94 بود، تصریح کرد: سال جاری، حدود 1000 نفر ساعت کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه در  شهرهای تهران، خوزستان، شیراز و قزوین و همچنین برای صنایع مختلف از جمله صنایع سیمان و خودرو برگزار شد. همچنین این کارگاه ­ها در سطح مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، معاون مالی ، مدیر مالی و مدیرانی از واحد حسابرسی داخلی تشکیل شدند و انتظار می­ رود سال آینده این کارگاه­ ها در تعداد ساعات بیشتر و موضوعات متنوع ­تر و متناسب با نیازهای بازار سرمایه برگزار شوند.

    لازم به ذکر است سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش و سایر دستورالعمل ­ها و مقرراتی است که مستقیما با حضور شرکت­ ها در بورس مرتبط می­ باشند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها