عصر خودرو

علامت‌دهی مثبت صنعت ساختمان در بازار سهام

رشد ۹۲ پله‌ای شاخص کل بورس تهران

عصر بازار- معامله‌گران بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملاتی متعادل همسو با رشد قیمت سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی و همچنین پالایشی‌ها بود، بازاری که به نظر می‌رسید تحت تاثیر اخبار مثبت در چین قرار گرفته است.

رشد ۹۲ پله‌ای شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 19 اسفند ماه 94، با رشد 92 واحدی به رقم 78 هزار و 312 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 24 واحد افزایش عدد 12 هزار و 919 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 234 واحدی به رقم 88 هزار و 952 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 231 واحدی به عدد 54 هزار و 868 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 798 واحد افت به رقم 170 هزار و 880 واحد رسید.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 12 واحد عدد 811 واحد را به نمایش گذاشت.

    معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 97 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 44 واحد و معدنی صنعتی گل‌کهر با 42 واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 134 واحد، پالایش نفت اصفهان و گروه مپنا  هر یک به میزان 19 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 596 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 97 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 110 هزار و251 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، خوراک دام پارس، تایدواتر خاورمیانه، گروه بهمن، پتروشیمی شازند، ایران خودور دیزل، لیزینگ رایان سایپا، اعتباری عسکریه، پرمیت، ایتالران، اوراق اجاره صدانا، ذوب آهن اصفهان، ایرکا پارت صنعت از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی، صنایع ریخته‌گری ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، داروسازی دکتر عبیدی، اوراق مشارکت تبریز، اوراق اجازه صایتل بازگشایی شدند.

    امروز همچنین بورس تهران شاهد حضور یک نماد معاملاتی جدید در تابلوی معاملات خود بود، امروز نماد معاملاتی شرکت سبحان دارو پس از احراز شرایط پذیرش در بورس از تابلوی معاملات فرابورس به این بازار منتقل شد.

    در عین حال امروز بانک اقتصاد نوین اقدام به عرضه بلوک 8.6 درصد سهام لیزینگ ایرانیان به صورت یکجا و نقد به قیمت هر سهم 220 تومان در بورس تهران کرد.

    بنابر این گزارش، طی معاملات امروز در نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیش از 149 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های درون گروهی و به ارزش بیش از 85 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی پتروشیمی جم نیز امروز بیش از 95 میلیون سهم به ارزش بیش از 91 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در فولاد مبارکه اما 147 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در عین حال در نماد معاملاتی پتروشیمی خارک امروز کمتر از 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 22 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد.

    در میدکو اما بیش از 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون تومان کد به کد شد.

    امروز همچنین بیمه اتکایی امین شاهد جابجایی 15 میلیون سهم خود میان کدهای تابعه سهامدار عمده به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان بود.

    در ایران خودرو دیزل نیز امروز در حالی بیش از 214 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 38 میلیارد تومان میان معامله‌گران اغلب حقیقی دست به دست شد که در پایان معاملات امروز صف خرید پایدار 16 میلیون سهمی در این نماد معاملاتی قابل تامل بود.

    بر اساس این گزارش، آنچه که امروز برای بازار سهام مورد توجه قرار گرفت رونق ساخت و ساز در چین و افق امیدوار کننده این بخش در اقتصاد کشور اژدهای زرد بود.

    رشد حدود 40 درصدی قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی در کنار تداوم نوسان قیمت مثبت قیمت‌ها در بازار جهانی کالاهای پایه و همچنین رشد قیمت جهانی نفت امروز اصلی‌ترین سیگنال بازار سهام برای رنج شدن قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی، معدنی و پالایشی بود.

    هر چند بازار در حال شناسایی سود بر اساس تارگت‌های کوتاه مدت در صنایع مختلف است اما انتظار برای رشد قیمت‌ها پس از تقویت حضور سهامداران حقوقی در بازار از هفته آینده، زمینه رشد بازار در آخرین روزهای باقی‌مانده تا پایان سال را فراهم آورده است.

    در میانه بازار امروز خبرهایی مبنی بر شایعه فروش بلوک «پتایر» قیمت 800 تومان با ازای هر سهم به گوش رسید.

    در کشتیرانی نیز هیات مدیره این شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد افزایش 14درصدی از محل آورده نقدی را ارایه داده است .

    در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز همزمان با معاملات کمد به کد به شرکت‌های پتروشیمی خبرهایی مبنی بر عرضه اولیه سهام سه شرکت پتروشیمی تابعه این هلدینگ به گوش رسید.

    در گروه بانک‌ها اما بانک دی از پیشنهاد هیات مدیره نیروگاه دماوند به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت به منظور افزایش سرمایه هزار درصد از محل آورده نقدی و سود انباشته خبر داده است.

    در حفاری شمال نیز خبرهایی مبنی بر مذاکره این شرکت با طرف عراقی برای انعقاد قراردادهای نفتی خبر داده است.

    در شرکت کنتورسازی نیز امروز خبر از افزای سرمایه‌ای 105 درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها و به تایید رسیدن آن از سوی حسابرس شنیده شد.

    بنابر این گزارش،‌امروز بازار سهام در معاملات حق تقدم خرید سهام شرکت‌های کوچک بازار شاهد انباشت تقاضا بود.

    درعین حال امروز سازمان خصوصی سازی 93.33 درصد سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت ساختمانی عمران تکلار را به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم 157 میلیون و 406 هزار و 628 تومان و 8 ریال روی میز فروش فرابورس گذاشت که بلافاصله خریداری شد.

    امروز در گروه خودروییها نیز اگر چه خبرهای ضد و نقیض از عقد قرارداد با طرف‌های خارجی همچنان به گوش رسید اما نحوه شناسایی سود از طریق معاملات کد به کد در گروه سایپا همچنان در محافل کارشناسی بورس دهان به دهان می‌شود.

    دیروز گروه سایپا دو عرضه عمده سهام شرکت‌های مالیبل سایپا و سایپا کاشان را روی میز فروش فرابورس گذاشت که شرکت پارس خودرو و یک شرکت وابسته دیگر به سایپا این بلوکها را به کد خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری متعادل و پرحجم بود که در این میان رشد قیمت سنگ آهن و فلزات اساسی در بازارهای جهانی در کنار انتشار آمارهای امیدوارکننده از صنعت مسکن ساختمان در کشور چین باعث شد تا معدنی‌ها، فلزات اساسی و پالایشی‌ها در بازار امروز مورد توجه معامله‌گران بازار سهام قرار بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها