عصر خودرو

در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه:

دلایل رشد سهام خودرویی در بورس اعلام شد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه گروه خودرویی از جمله گروه های بورسی است که پیش بینی می شد پس از اجرای برجام بیشترین رشد را داشته باشد گفت: خبرهای منتشر شده در خصوص افزایش سرمایه نیز در رونق سهام خودروسازها اثرگذار بوده است.

دلایل رشد سهام خودرویی در بورس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی زارع گفت: همانگونه که پیش بینی می شد گروه های خودرویی، بانک، بیمه، لیزینگ و حمل‌و‌نقل پس از رفع تحریم‌ها جزو گروه‌های پیشتاز بازار سهام بوده و هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته نباید فراموش کرد که جو روانی مثبت ناشی از اجرایی شدن برجام به‌طور طبیعی کلیت بازار سرمایه را با یک رشد همراه کرده است.

    وی در خصوص چرایی تاثیر پذیری مثبت بیشتر گروه خودرویی از رفع تحریم ها اذعان داشت: پس از اجرایی شدن برجام از نیمه دی ماه امسال تا به امروز سهام شرکت‌های این گروه با تفاوت چشمگیری نسبت به سایر گروه ها با رشد همراه بوده است که قراردادهای خودروسازان با خارجی ها و نیز ورود سرمایه‌گذاران خارجی به شرکتهای خودروساز داخلی از جمله جذابیت‌های این گروه برای سهامدارن است که موجب جذب نقدینگی وارد شده به بورس به این گروه شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته خبرهایی مبنی بر برنامه افزایش سرمایه برخی از شرکت‌های خودروساز نیز شنیده می شود که در رونق سهام آنها تاثیر گذاشته است.

    وی ادامه داد: البته در نگاه کلی رفع ریسک سیستماتیک از اقتصاد کشور موجب بازدهی بیشتر شرکت‌های بورسی شده است که در ساختار مالی شرکت‌ها بویژه گروه خودرویی نیز اثرگذار خواهد بود؛ چرا که شرکتهای این گروه بیش از سایر گروه ها از تحریم ها آسیب دیده اند؛ هر چند رشد قیمت این شرکت‌ها در این بازه کوتاه‌مدت تنها با عامل رفتار هیجانی و روانی و نیز تحرکات برخی سهامداران عمده آنها قابل توجیه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها