عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

موافقت دولت با فروش اموال مازاد برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: قرار بر این است که منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی از محل فروش سهام، اموال و دارایی دولت تامین شود که این منابع در اختیار دولت است و دولت هم کاملا محل تامین منابع این مصوبه را پذیرفت. همچنین قرار بر این است که ۵ هزار میلیارد تومان دیگر در ارتباط با ساخت مسکن محرومان به این مصوبه اضافه شود که تمام این مصوبات به نفع مردم خواهد بود.

موافقت دولت با فروش اموال مازاد برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، علیرضا شهبازی درباره آثار مالی مصوبات اخیر مجلس از جمله امکان ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی و تامین کالای اساسی یا همان کالابرگ الکترونیکی گفت: البته این مصوبات در نهایت باید به تایید شورای نگهبان برسد اما منابع مالی مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی 30 هزار میلیارد تومان است که محل تامین این منابع کاملا مشخص است.

    وی با بیان اینکه این مصوبات تقریبا با هماهنگی دولت انجام شد، گفت: قرار بر این است که منابع مورد نیاز از محل فروش سهام، اموال و دارایی دولت تامین شود که این منابع در اختیار دولت است و دولت هم کاملا محل تامین منابع این مصوبه را پذیرفت. همچنین قرار بر این است که 5 هزار میلیارد تومان دیگر در ارتباط با ساخت مسکن محرومان به این مصوبه اضافه شود که تمام این مصوبات به نفع مردم خواهد بود.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نماینده دولت در تمام روند تصویب این طرح حضور داشت و با آن موافق بود، اظهار داشت: آقای پورمحمودی معاون سازمان مدیریت و برنامه و بودجه در تمام جلسات حضور داشت و مخالفتی با این موضوع بیان نکرد .

    وی افزود: راهکارهای زیادی را مطرح کردیم از جمله اینکه منابع مورد نیاز از محل تبصره 14 و بند «و» بودجه تامین شود که با این موضوعات مخالفت کردند اما درباره فروش اموال مازاد دولت موافق این پیشنهاد بود.

    شهبازی ادامه داد: درباره امکان ثبت نام مجدد برای یارانه نقدی معتقد بودیم که اساسا نیاز به قانون ندارد و دولت باید این اقدام را انجام می‎داد اما با این مصوبه دیگر الزام اجرای این موضوع دارد. منابع مورد نیاز برای ثبت نام مجدد یارانه نقدی منابع قابل توجهی نیاز ندارد که دولت نتواند آن را تامین کند.

    وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی ایجاد نشده و دولت باید این زیرساخت را فراهم کند، گفت: طبق مصوبه مجلس این طرح باید از اول مهر به مدت شش ماه به اجرا برسد و البته سهم مهرماه هم محفوظ است و باید سهم این ماه در ماه‌های آتی در نظر گرفت.

    برچسب ها