عصر خودرو

وزیر تجارت انگلیس:

گذشته‌ها گذشته است، باید روابط اقتصادی مستحکمی با ایران داشته باشیم

عصر بازار- وزیر تجارت انگلیس اعلام کرد که علاقمند به برقراری روابط اقتصادی مستحکم با ایران است و در سال جاری با یک هیئت تجاری به ایران سفر می‌کند.

گذشته‌ها گذشته است، باید روابط اقتصادی مستحکمی با ایران داشته باشیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «ساجد جاوید» وزیر تجارت انگلستان روز چهارشنبه گفت کشورش علاقمند به برقراری «روابط اقتصادی مستحکم» با ایران است.

    وی که در نشست یک روزه نشریه «فایننشال تایمز» با موضوع اقتصاد ایران شرکت کرده است، گفت: «گذشته‌ها گذشته است... اکنون زمان آن است که روابط اقتصادی مستحکمی با ایران ایجاد کنیم.»

    وزیر تجارت انگلستان در این جلسه گفت که در سال جاری با یک هیئت تجاری به ایران سفر می‌کند.

    وی همچنین افزود که باور دارد ایران بزرگترین فرصت ربع قرن اخیر در بازارهای در حال ظهور است و انگلستان قصد دارد رابطه خود را با ایران بر اساس رابطه‌ای صریح و روراست پایه‌گذاری کند.

    جاوید ادامه داد، انگلیس که بخشی از اتحادیه اروپاست،‌ بعد از برداشته شدن تحریم‌ها از رابطه اقتصادی با ایران سود می‌برد.

    وزیر تجارت انگلستان افزود «زمان آن رسیده که دو ملت با یکدیگر روابط تجاری داشته باشند.»

    در این نشست محمد نهانوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران نیز سخنرانی کرد و گفت که دوره تازه‌ای در اقتصاد ایران شروع شده است. پیش‌بینی‌ها این است که نرخ رشد اقتصادی برای سال‌های پیش رو 4 الی 5 درصد خواهد بود.

    نهاوندیان ادامه داد سیاست تحریم‌ها علیه ایران یک بازی باخت-باخت بود که هرگز دستاورد سیاسی نداشت. وی افزود، ظرفیت‌ها کافی نیست و سیاست‌های تازه‌ای مورد نیاز است.

    رئیس دفتر ریاست جمهوری در جلسه فایننشال تایمز در لندن خطاب به سرمایه‌گذاران تصریح کرد، سیاست‌های تازه‌ای در اقتصاد ایران تدوین شده است که بر پایه تولید محصولات در ایران و صادرات آن به دیگر کشورها استوار است.

    وی همچنین افزود، اقتصاد ایران اکنون قابل پیش‌بینی است و رویکرد جدید دولت در سیاست‌های اقتصادی، ثبات را در اقتصاد ایارن به ارمغان آورده است. نهاوندیان خاطر ناشن کرد اقتصاد ایران بر 3 پایه استوار است: تعامل سازنده، تمرکز بر بخش خصوصی و شرایط بهتر کسب و کار.

    پیش از آغاز نشست فایننشال تایمز خبر داده بود که وزیر تجارت انگلستان در نشست فایننشال بر این مساله تاکید خواهد داشت که «تجارت درها را باز می‌کند و زمینه‌ای برای ایجاد روابط دیپلماتیک فراهم می‌کند. تجارت اهرم اثرگذاری در مذاکره ایجاد می‌کند و سدی در برابر بی‌ثباتی سیاسی شکل می‌دهد.»

    این نشست که روز نهم اسفند (امروز) در هتل «لند مارک» در حال برگزاری است، گفت‌وگوی دوجانبه برای برقراری روابط تجاری بیشتر میان تهران و لندن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها