عصر خودرو

فطانت در مراسم معاملات گواهی سپرده کالایی مطرح کرد:

گسترش گواهی های سپرده کالایی صادرات غیرنفتی را افزایش می دهد

عصر بازار- رییس سازمان بورس آغاز به کار گواهی های سپرده کالایی را سرآغازی برای توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

گسترش گواهی های سپرده کالایی صادرات غیرنفتی را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» صبح امروز مراسم راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی و گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران برگزار شد. در این مراسم که قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران و مدیرعامل بانک رفاه حضور داشتند، مزایای ورود گواهی های سپرده کالایی و تاثیر آن در اقتصاد کشور بررسی شد.
    محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم گفت: امروز آغاز تامین مالی گسترده از طریق ابزارهای جدید به پشتوانه دارایی های غیرمالی آغاز شده است. پیش از این صندوق پروژه ها و صندوق های زمین و ساختمان این تجربه را داشتند و به استناد به این تجربه و در راستای بهبود سیاست قیمت تضمینی، تامین مالی به پشتوانه دارایی های غیرمالی آغاز شد.
    اوا فزود: در فصل برداشت محصولات هجوم زیادی برای برای برداشت پول ازبانک ها به منظور انجام دادن عملیات برداشت انجام می شود. از سوی دیگر در این فصل، قیمت محصولات پایین می آید و معضلات زیادی برای کشاورزان انجام می شود. امید می رود که اکنون تامین مالی از طریق بازار سرمایه با استناد به صندوق ها و اوراق مبتنی بر کالا انجام شود. با انجام این کار، بخش کشاورزی که مبنای توسعه کشور است، تقویت می شود.
    به گفته فطانت استاندارد سازی انبارها، اولین الزام این کار است. همچنین ورود انبارهای استاندارد خارج از کشور، باعث می شود که این اوراق بتوانند در بورس های خارجی نیز مورد معامله قرار بگیرند و به نوعی جایگزین صادرات غیرنفتی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها