عصر خودرو

نائب رئیس اتاق ایران:

جزئیاتی از توافقات اتاق‌های بازرگانی ایران و آلمان

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران از اشتیاق و علاقه آلمانی‌ها برای همکاری تجاری با ایران خبر داد و گفت: شرکت‌ها و برندهای معتبر و درجه یک آلمانی در حال برنامه‌ریزی‌های مهمی برای همکاری با ایران هستند.

جزئیاتی از توافقات اتاق‌های بازرگانی ایران و آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پدرام سلطانی در پاسخ به این پرسش که در سفر اخیر هیأت تجاری ایران به آلمان چه تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش خصوصی دو کشور منعقد شده است، عنوان کرد: کار ما تصادفا همزمان شد با انعقاد قرارداد 3.5 میلیارد دلاری بین شرکت زیمنس و شرکت مپنا بود که با حضور وزیر نیرو منعقد شد. این قرارداد اولین قرارداد بزرگی بود که آلمان‌ها با ایران بستند.

    او در ادامه گفت: در این سفر توافقاتی بین شرکت‌های عضو هیأت و شرکت‌های آلمانی انجام شد که البته تفاهم‌های اولیه بود. ما فقط سه روز آنجا بودیم و طبیعی است که در این فرصت سه روزه، امکان نهایی کردن کار و تنظیم چارچوب حقوقی و مسؤولیت آن ممکن نبود، اما دو اتاق ایران و آلمان برای تقویت همکاری‌ها، تبادل اطلاعات و تبادل هیأت‌ها، همچنین استفاده اتاق ایران از دستاوردها و تجربیات اتاق آلمان در حوزه آموزش که در این زمینه بسیار پیشرفته است و نیز ایجاد یک شبکه تجاری بین اعضای اتاق‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و آلمانی تفاهم‌نامه امضا کردند.

    سلطانی سپس از نحوه استقبال از هیأت ایرانی ابراز رضایت کرد و افزود: هیأت ایرانی با استقبال خیلی خوبی مواجه شد، به طوری که خودشان هم می‌گفتند این استقبال بی‌سابقه بوده است. ما در برلین و فرانکفورت دو همایش داشتیم که در هر دو همایش سالن کاملا پر شده بود، اطراف سالن هم ایستاده بودند و مسؤولان اعلام می‌کردند که ما دو برابر این هم می‌توانستیم ثبت نام کنیم و فقط به دلیل ملاحظات فضا این کار را انجام نداده‌ایم. شرکت‌های آلمانی متعددی با اشتیاق بالا در این دو همایش ظاهر شدند. علی‌رغم اینکه هم در برلین و هم در فرانکفورت هر کدام از جلسات ما از صبح تا عصر و طی حدود هفت ساعت به طول انجامید، در تمام طول جلسه حتی تا آخرین لحظه واقعا یک نفر هم سالن را ترک نکرد. این به دلیل اشتیاق و علاقه‌ای بود که آلمان‌ها به کار با ایران داشتند.

    او در ادامه عنوان کرد: در این همایش‌ها بحث‌های خیلی خوبی مطرح شد. خوشبختانه ما هم موضوعات‌مان را آماده کرده و سخنرانان خوبی را به همراه برده بودیم. به‌ویژه در حوزه بانکی، پنل خیلی خوبی در فرانکفورت داشتیم که در آن بانکداران ایرانی و مسؤولان آلمانی با هم بحث و تبادل نظر داشتند. مجموعا بر اساس بازخوردهایی که من از اعضای این هیأت گرفتم، همه از مذاکرات انجام‌شده خود و از برنامه‌ها راضی بودند.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه اظهار امیدواری کرد سال آینده همکاری‌های ایران و آلمان گسترش پیدا کند و گفت: اشتیاقی که در آلمان دیدم، به‌سرعت باعث تقویت و افزایش همکاری‌ها می‌شود. ما در حاشیه همایش‌هایی که در آلمان داشتیم، با چند شرکت بزرگ آلمانی صحبت کردیم و من دیدم که همه این شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند؛ شرکت‌ها و برندهای معتبر و درجه یک آلمانی که هم‌تراز شرکت زیمنس هستند، مانند زیمنس که با ایران توافق نامه امضا کرد، در حال برنامه‌ریزی‌های مهمی برای همکاری با ایران هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها