عصر خودرو

مدیرعامل بریتیش پترولیوم:

موج دوم کرونا به تقاضای نفت ضربه شدیدتری زد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در مجمع انرژی هند ۲۰۲۰ سراویک اعلام کرد موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان تاثیر شدیدتر از حد انتظاری روی تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.

موج دوم کرونا به تقاضای نفت ضربه شدیدتری زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، برنارد لونی گفت: از نظر تقاضا برای نفت بدون تردید آسیبی وجود داشته که کمتر از حد انتظار ما در نیمه اول سال و اندکی بیشتر از تصور ما در نیمه دوم سال که موج دوم شیوع ویروس کرونا در جهان آغاز شد، بوده است.

    مدیرعامل شرکت BP گفت: شاید هنوز زود باشد تاثیر واقعی موج دوم پاندمی بر تقاضا برای نفت را به خصوص برای میان مدت تا بلندمدت ارزیابی کنیم اما تاثیراتی وجود داشته است و تقاضا برای نفت در مقایسه با سوختهای دیگر آسیب شدیدتری دیده است.

    وی درباره پیک تقاضا برای نفت گفت: پیک تقاضا برای نفت به معنای پایان نفت نیست و نفت به مدت بسیار بسیار طولانی وجود خواهد داشت.

    شرکت BP در گزارش سالانه دورنمای انرژی 2020 که ماه گذشته منتشر شد، اعلام کرد ممکن است پیک تقاضا برای نفت سال گذشته اتفاق افتاده باشد و مصرف سوخت ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنگردد.

    در همه سناریوهایی که این شرکت پیش بینی کرده است، تقاضای جهانی برای نفت تا سال 2050 کاهش پیدا می کند.  تحت سناریوی "کسب و کار معمولی" این شرکت، تقاضای جهانی برای نفت که در سال 2019 به بیش از 100 میلیون بشکه در روز رسیده است، تا چند سال دیگر به پیک خود می رسد و رشد بیشتری نخواهد داشت. طبق سناریوی مرکزی BP از گذار سریع انرژی، تقاضای جهانی برای سوخت های مایع شامل نفت و سوخت های زیستی تا سال 2050 که سهم نفت از سبد انرژی جهان از یک سوم فعلی به 14 درصد تنزل می کند، تقریبا نصف شده و به کمتر از 55 میلیون بشکه در روز می رسد. در همه سناریوهای در نظر گرفته شده، نفت در بخش حمل و نقل در اواسط تا اواخر دهه 2020 به دلیل پیشرفت در بهره وری و برقی سازی خودروها، به پیک خود خواهد رسید.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، اوپک و آژانس بین المللی انرژی هم در جدیدترین گزارش ماهانه خود به ابهام درباره روند احیای اقتصادی و تقاضا برای نفت در موج دوم کووید 19 اشاره کردند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو