عصر خودرو

مزد ۹۵ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی تعیین شد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی مزد رسیدیم و درباره افزایش ۱۴ درصدی حداقل دستمزد توافق کردیم.

مزد ۹۵ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی تعیین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی پس از پایان جلسه نهایی تعیین دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال 95 با 14 درصد افزایش نسبت به سال 1394 و معادل 812 هزار و 166 تومان تعیین شد.

    وی تصریح کرد: نرخ پایه سنوات در سال آینده در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه 10 هزار ریال تعیین شد.

    ربیعی حداقل دریافتی کارگران متاهل دارای دو اولاد در سال 1395 را با احتساب 14 درصد افزایش، 11 میلیون و 345 هزار و 992 ریال اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه با وجود شرایط بد اقتصادی در سه سال اخیر میزان افزایش مزد بر میزان تورم پیشی گرفته خاطرنشان کرد: حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته 25 درصد افزایش پیدا کرد که با احتساب سایر افزایشها در مجموع مزد برای این سال 30.5 درصد افزایش یافت و دستمزد سال 94 کارگران را 17 درصد افزایش دادیم که با احتساب سایر افزایشها، این رقم در مجموع به 20.5 درصد رسید.

    بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شناخته شده و قانونی کشور در جلسه شورای عالی کار حضور داشتند و پس از ساعت ها بحث‌و گفتگو با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی رسیدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها