عصر خودرو

تغییرات در سهم‌بندی بازار نفت خام کره جنوبی

ایران و روسیه در مقابل عربستان،‌کویت و عراق

عصر بازار- امسال کره جنوبی حجم واردات نفتش را پایین آورده است اما معادله سهم واردکنندگان نفت در این بازار رکودی قابل توجه است، اگرچه عربستان، کویت، عراق و امارات هم‌زمان بخشی از فروش نفتشان را به این کشور از دست داده‌اند اما ایران و روسیه توانسته‌اند سهمشان از این بازار را افزایش دهند.

ایران و روسیه در مقابل عربستان،‌کویت و عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میانگین واردات نفت خام کره جنوبی در ماه اول سال جاری میلادی، با کاهش 65 هزار بشکه معادل دو درصد به 2.67 میلیون بشکه در روز رسید.

    با این حال همه کشورهای فروشنده نفت به کره جنوبی سهمشان را در این بازار از دست نداده‌اند به طوریکه در این بین بخشی از صادرکنندگان مجبور به عقب‌نشینی در فروش شده‌اند و برخی دیگر توانستند بشکه‌های بیشتری نفت خام به کره بفروشند.

    به این ترتیب عربستان در ماه ژانویه با کاهش 13 درصدی در صادرات نفت خام به کره جنوبی روبه‌رو بود و حجم صادراتش را به 745 هزار بشکه در روز کاهش داد که این میزان 110 هزار بشکه کمتر از صادرات مدت مشابه این کشور است.

    کویت، عراق و امارات متحده عربی نیز به دیگر کشورهایی بودند که در این مدت به ترتیب 61 هزار بشکه،‌20 هزار بشکه و 125 هزار بشکه صادرات نفت خامشان را به کره جنوبی کاهش دادند.

    اما بازی برای ایران و روسیه به شکل دیگری ورق خورد، به طوریکه ایران توانست در همین مدت 210 هزار بشکه نفت خام به کره جنوبی صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 145 هزار بشکه‌ای داشته است.

    روسیه نیز با افزایش 50 هزار بشکه در ماه ژانویه توانست صادرات نفت خامش به کره جنوبی به به 165 هزار بشکه برساند، با این حال عربستان همچنان صادرکننده بی‌رقیب نفت به کره جنوبی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها