عصر خودرو

نعمت‌زاده اعلام کرد

امضای ۱۰ قرارداد صنعتی در زمان پسابرجام

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از اجرای برجام تا دو - سه روز پیش، ۱۰ مورد از قرار‌داد‌ها فقط در بخش صنعت امضاء شد و توافق امضا شده برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران حداقل ۳۰ درصد و حداکثر ۸۰ درصد است.

امضای ۱۰ قرارداد صنعتی در زمان پسابرجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه افتتاح کارخانه نورد و فولاد بافق در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: این‌طور نیست که بگوییم امروز برجام رسمیت پیدا کرده و فردا درها باز شود، چرا که برای ارتباط بین دو انسان هم مدتی زمان نیاز است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنعتگران می‌دانند که یک قرار‌داد، چندین ضمائم دارد. البته بعضی‌ از قراردادها از ماه‌های قبل شروع و بعد از برجام به امضاء رسید.

    وی با بیان اینکه ایران از نظر معادن نسبتا غنی است و از بسیاری کشورها شرایط‌ بهتری دارد، گفت: از نظر ذخایر معدنی رتبه دوم را داریم، البته بعضی‌ها می‌گویند رتبه سوم که باید لیاقت بهره‌برداری از این ذخایر را داشته باشیم تا صنایع مرتبط و پایین‌دستی‌اش احیاء کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کارخانه نورد و فولاد بافق اظهار امیدواری کرد هرچه سریع‌تر همه واحدهای مربوطه در این بخش فعال شوند، چون حمل شمش به اینجا درست نیست و بهتر است کاری که در آهن اسفنجی شروع شده تمام شود و ریختگری و شمش را همینجا داشته باشیم.

    نعمت‌زاده تشریح کرد: در مورد تولید گندله هم مجوز داده‌ایم که بخش خصوصی باید همت کند و کار را انجام دهد. اگر نیاز باشد، مطمئنا از طریق صندوق‌های توسعه‌ مالی یا از راه‌های دیگر کمک می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها