عصر خودرو

انتظار ورود حقوقی‌ها به سهم‌های شاخص‌ساز در هفته آینده

شاخص کل بورس با ۶۱ واحد رشد سبز ماند

عصر بازار- بازار سهام امروز همزمان با کشف قیمت دو سهم جدید در بازار فرابورس شاهد چرخش معامله‌گران میان صنایع پربیننده در تالار شیشه‌ای بود، بازار هفته آینده همسو با بازگشایی نماد معاملاتی سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه آن انگیزه‌ جدید می‌یابد.

شاخص کل بورس با ۶۱ واحد رشد سبز ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان امروز سه‌شنبه 18 اسفند ماه 94 با افزایش 61 واحدی به رقم 78 هزار و 220 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 42 واحد کاهش به عدد 12 هزار و 894 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 78 واحدی به عدد 88 هزار و 717 واحد رسید. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 198 واحدی به رقم 54 هزار و 636 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 792 واحد کاهش به عدد 171 هزار و 679 واحد رسید.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 2 واحدی عدد 823 واحد را به نمایش گذاشت. بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 98 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 70 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 50 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 82 واحد، پتروشیمی جم با 48 واحد و بانک ملت با 38 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 518 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 843 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 137 هزار و 685 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی، سرمایه‌گذاری ملی ایران، گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، حق تقدم خرید سهام گروه توسعه ملی، حق تقدم خرید سهام پالایش نفت تبریز، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق صکوک اجاره صایتل، فولاد آلیاژی یزد، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های نسوز پارس، فرآورده‌های نسوز آذر، فروسیلیس ایران،‌ معدنی ایران، حق تقدم خرید شیشه و گاز، حق تقدم سهام مهرکام‌پارس، اوراق صکوک اجاره «ثمسکن»بازگشایی شدند.

    امروز همچنین فرابورس ایران میزبان عرضه اولیه سهام دو شرکت صنایع داروسازی سبحان انکولوژی و صنایع بهداشتی ساینا به عنوان چهاردهمین و پانزدهمین عرضه‌های اولیه این بازار در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال 94 بود.

    در این عرضه اولیه هر سهم ساینا به قیمت 198 تومان کشف قیمت شد. در عین حال «دسانکو» نیز امروز به قیمت هر سهم 290 تومان کشف قیمت شد.

    بر اساس این گزارش، امروز در بازار سهام نماد معاملاتی ایران خودرو شاهد معامله کد به کد 80 میلیون سهمی به ارزش بیش از 33 میلیارد تومان بود.

    در نماد معاملاتی میدکو نیز امروز 255 میلیون سهم به ارزش بیش از 25 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده این سهم کد به کد شد.

    امروز در بازار معاملاتی بلوکی نیز گروه سایپا بلوک 9.99 درصدی سهام شرکت مالیبل سایپا را به ارزش بیش از 296 میلیارد و 910 میلیون تومان واگذار کرد. در عین حال سایپا امروز بلوک 99.48 درصدی شرکت تولیدخودرو سایپا کاشان را به ارزش بیش از 494 میلیارد و 652 میلیون تومان به طور یکجا واگذار کرد.

    بر اساس این گزارش در بازار سهامدار بانک انصار نیز 15 میلیون سهم را به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد کرد.

    امروز در داروسازی الحاوی نیز بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد کرد.

    در بانک سینا امروز بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان کد به کد شد.

    امروز همچنین مخابرات ایران شاهد جابجایی 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در میان کدهای وابسته به سهامدار عمده بود.

    بنابر این گزارش، امروز بازار سهام همزمان با دو عرضه اولیه کوچک در بازار فرابورس شاهد جابه جایی معامله‌گران حقیقی بازار از گروه خودرویی‌ها به گروه پالایشی‌ها، بانک‌ها و برخی فولادی‌ها بود.

    بازار سهام تحت تاثیر توقف نماد معاملاتی گروه سایپا و برخی زیرمجموعه‌های آن امروز در حالی به استقبال سایر گروه‌های شاخص‌ساز بازار رفت که انتظار داشت، با بازگشایی نماد معاملاتی سایپا در هفته آینده و پس از مجمع این شرکت برای افزایش سرمایه، دوباره انگیزه جدید برای ورود به خودرویی‌ها پیدا کند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار نشان داد که همچنان حقوقی‌ها چندان مایل به حضور پررنگ‌تر در نمادهای معاملاتی پربیننده بازار ندارند، اما با این همه روند بازار حاکی از تقویت حضور سهامداران حقوقی در نماد شرکت‌های بزرگ و شاخص‌ساز و همچنین برخوردار از ساختار بنیادی قوی از هفته آینده دارد.

    امروز در میان بازار گزارشاتی مبنی بر احتمال عرضه اولیه سهام نیروگاه دماوند متعلق به بانک دی چهارشنبه هفته آینده و به قیمت هر سهم 10 هزار تومان حکایت داشت.

    در نماد معاملاتی «رانفور» حاکی از انعقاد جدید این شرکت در حوزه تراکنش‌های بانکی به گوش می‌رسد. در نماد معاملاتی «چگاز» نیز امروز خبرها حاکی از فروش برخی دارایی‌ها در این شرکت و شناسایی سود دارد.

    امروز همچنین در نماد معاملاتی «ذوب» نیز امروز شنیده شد که در سال 95 طی دو مرحله افزایش سرمایه 600 درصدی شرکت محقق می‌شود.

    در گروه کامپیوتری‌های ما امروز شایعاتی مبنی بر قرارداد جدید «مداران» به گوش رسید.

    در گروه بیمه‌ای نرخ دیه در سال 95 در حالی مبلغ 253 میلیون و 300 هزار تومان عنوان شده که نسبت به سال گذشته رشد 33 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

    در گروه فولادی‌ها نیز شنیده شد که فولادسازان ایران هم اکنون با انگشت حدود 3 میلیون تن محصول در کف کارخانه‌های خود مواجه هستند.

    بنابر این گزارش، بازار سهام امروز بازاری متعادل و توام با تحرک بازارگردان‌ها بود که در این میان جابجایی معامله‌گران از گروه‌های خودرویی به گروه‌های پالایشی و بانکی و برخی تک‌سهم‌ها قابل توجه بود.

    به نظر می‌رسد، هفته آینده بازار سهام هفته‌ای پرتحرک و شاداب‌تری را شاهد باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها