عصر خودرو

نماینده اندونزی در اوپک خبر داد

نگرانی اندونزی از نقل و انتقال بانکی با ایران برای قرارداد واردات ال‌پی‌جی‌

عصر بازار- نماینده اندونزی در اوپک گفت احتمال انعقاد قراردادی برای واردات میعانات گازی و ال‌پی‌جی ایران قریب‌الوقوع است اما پیش از امضای قرارداد، دولت باید راهی برای انتقال پول پرداخت‌ها به ایران بیابد.

نگرانی اندونزی از نقل و انتقال بانکی با ایران برای قرارداد واردات ال‌پی‌جی‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  نماینده اندونزی در اوپک گفت احتمال انعقاد قراردادی برای واردات میعانات گازی و ال‌پی‌جی ایران قریب‌الوقوع است اما این قرارداد برای واردات نفت خام نیست.

    هیئتی از مقامات نفتی اندونزی اواخر این هفته برای مذاکره در مورد چندین قرارداد در زمینه انرژی به ایران سفر خواهند کرد و امید است که توافق کوتاه‌مدتی برای واردات 120 هزار بشکه در روز نفت خام برای پالایشگاه در جاوه مرکزی نهایی شود.

    ویجیاوان پراویراتماجا، نماینده اندونزی در اوپک گفت انعقاد قرارداد برای واردات نفت خام از ایران بعید است اکنون صورت گیرد چراکه این کشور نیازمند نفت شیرین برای پالایشگاه‌هایش است و نیازی به نفت ترش ایران ندارد.

    وی به خبرنگاران گفت: «ما تقاضای محدودی برای نفت خام داریم» وی در ادامه گفت اندونزی حدود 400 هزار بشکه نفت در روز نفت خام وارد می‌کند که 125 هزار بشکه ان نفت ترش است که از عربستان تامین می‌شود.

    وی ادامه داد پیش از اینکه اندونزی بتواند قراردادی با ایران برای واردات ال‌پی‌جی و میعانات امضا کند، دولت باید راهی برای انتقال پول پرداخت‌ها به ایران بیابد. وی از ارائه جزئیات توافق مورد انتظار خودداری کرد.

    پراویراتماجا توضیح داد: «واضح است، اندونزی به چندین چیز نیاز دارد و من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین نیاز ان ال‌پی‌جی است. ایران مازاد ال‌پی جی دارد و اگر آنها بتوانند قیمت بهتری برای این محصول پیشنهاد کنند، ما به طور اتوماتیک از ایران خرید می‌کنیم.»

    جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی در حاشیه کنفرانس جاکارتا با وزیر امورخارجه کشور دیدار کرد و گفت از بانک‌های کشورش خواسته است تا با ایران برای ازسرگیری روابط بانکی پس از رفع تحریم‌ها همکاری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو