عصر خودرو

مطالعه پتانسیل تولید برق خورشیدی در ایران توسط آلمانی‌ها

عصر بازار- در حالی که شرکت های مختلف در تلاشند که فرصت به دست آمده در نتیجه لغو تحریم های ایران را برای ورود به بازار ایران مغتنم بشمارند، صنعت انرژی خورشیدی نمی خواهد از این قافله عقب بماند.

مطالعه پتانسیل تولید برق خورشیدی در ایران توسط آلمانی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دفتر امور خارجی دولت آلمان هزینه مالی مطالعه ای را که توسط موسسه بی اس دبلیو و با همکاری گروه ایران ویند انجام شده بر عهده گرفته تا بتواند شرکت هایی که قصد دارند در این زمینه وارد بازار ایران دهند، را راهنمایی و هدایت کند.

    بر اساس این گزارش، وضعیت مالی در ایران در نتیجه لغو تحریم ها به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

    این گزارش همچنین توصیه هایی برای چگونگی ایجاد شبکه های تولید انرژی خورشیدی در کشوری که در 80 درصد سرزمین خود از 300 روز آفتابی در سال بهره مند است، ارائه می کند. هم اکنون کمتر از یک درصد برق ایران از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

    ورود سرمایه گذاران آلمانی به ایران مدتی است آغاز شده است. برای محکم تر کردن پای آلمان و بررسی بیشتر فرصتهای موجود در بازار ایران، سیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان قرار است روز 2 می در راس هیئتی اقتصادی به ایران سفر کند.

    دولت ایران قصد دارد ظرفیت تولید انرژی خورشیدی این کشور را تا سال 2020 به 5 گیگاوات برساند.

    اما قبل از اینکه شرکت های آلمانی با تمام توان وارد سرمایه گذاری در بازار ایران شوند، باید این نکته را مد نظر قرار دهند که برخی تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست و این امکان وجود دارد که در صورت نقض تعهد از سوی ایران تحریم های قبلی باز گردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها