عصر خودرو

در پی ریزش شدید بهای دلار؛

تیرآهن و میلگرد ارزان شد

عصر بازار- در پی ریزش شدید بهای دلار در بازار آزاد از اواسط هفته جاری، قیمت میلگرد و تیرآهن در بورس به دلیل عقب نشینی خریداران و افت تقاضا، ارزان شد.

تیرآهن و میلگرد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فلزات آنلاین، بهای ارز در حالی از اواسط هفته جاری از بالای سطح 32 هزار تومان در سراشیبی نزول قرار گرفت که امروز قیمت ها به محدوده 27 هزار تومان رسید که با این روند، خریداران محصولات فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن با انتظار برای کاهش سطح قیمت ها در بازار ارز از موضع خرید عقب نشینی کردند تا قیمت ها در بورس با کاهش همراه شود.

    بررسی آمارهای معاملاتی نشان می دهد که در روز جاری در حالی 67 هزار و 232 تن میلگرد و سبد مخلوط میلگرد روی میز فروش رفت که تنها رقمی حدود 23 هزار و 400 تن معادل کمتر از 35 درصد حجم عرضه برای آن تقاضا به ثبت رسید و از این میزان محصول آماده برای فروش تنها 20 درصد آن هم به قیمت پایه 109 هزار و 252 ریال و بدون رقابت، مورد معامله قرار گرفت.

    در بخش معاملات تیرآهن و سبدهای مخلوط نیز برای 25 هزار و 256 تن محصول عرضه شده، 24 هزار و 420 تن تقاضا ثبت شد که تنها 15 هزار و 576 تن آن توسط خریداران موردمعامله قرار گرفت تا با انتظار خریداران برای افت بیشتر قیمت دلار در بازار آزاد، بخشی از محصول عرضه شده بدون تقاضا روی میز فروش باقی بماند.

    در پایان این گزارش می افزاید، طی معاملات امروز میانگین قیمت پیشنهادی برای تیرآهن هم 120 هزار و 654 ریال بود. این مقدار 3.11 درصد نسبت به قیمت میانگین پایه اعلام شده بالاتر بود و البته این قیمت میانگین پیشنهادی نسبت به قیمت نهایی میانگین موزون هفته قبل 3.24 درصد کمتر است.

    برچسب ها