عصر خودرو

روحانی:

۲.۵ میلیارد دلار فردی که محکوم به اعدام شده، کجا رفته و چه کسانی از او حمایت می‌کردند؟

عصر بازار- رییس‌ جمهور اعتماد مردم به دولت و امید آنان به آینده را سرمایه اصلی دولت دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم مصمم است با تلاش مضاعف برای توسعه و آبادانی روزافزون کشور و ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در عرصه جهانی، از این سرمایه حداکثر استفاده را به عمل آورد.

۲.۵ میلیارد دلار فردی که محکوم به اعدام شده، کجا رفته و چه کسانی از او حمایت می‌کردند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد با تأکید بر این که مسوولیت اصلی اقتصاد کشور باید بر عهده مردم و کارآفرینان باشد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همیشه به این موضوع معترف بوده که بنگاه‌های غیردولتی بسیار بهتر می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی فعالیت‌ داشته باشند و این تجربه‌ای است که در دنیا به اثبات رسیده و امروز باید از این تجربه استفاده کنیم.

    رییس‌ جمهور تصریح کرد: باید کشور و ملت‌‌مان را به جایگاهی از لحاظ سطح زندگی، رفاه، رشد و توسعه برسانیم که شایسته این کشور و ملت بزرگ باشد.

    روحانی خاطرنشان کرد:‌ پیش از این تصور می‌شد که اگر درآمدهای ارزی و نفتی افزایش پیدا کند مشکلات مردم و کشور حل و فصل می‌شود اما در دورانی شاهد بودیم که درآمدهای نفتی بسیار خوب بود اما متأسفانه در عرض چندسال واردات با رشد تقریبا 3 و نیم برابری ، از 25 میلیارد به 85 میلیارد دلار افزایش یافت و در مقابل رشد اقتصاد و تولید ناخالص داخلی تقریباً یک و نیم برابر افزایش داشت و این نشان می‌دهد که نحوه استفاده صحیح از درآمدهای ارزی موضوع بسیار بااهمیتی است.

    رییس‌ جمهوری اضافه کرد: همچنین در طول سال‌های 85 تا 91 به رغم درآمدهای بالای ارزی، اشتغال خالص تقریباً نزدیک به صفر و در حدود سالی 12 هزار شغل بود.

    روحانی تأکید کرد: امروز باید همه توان خود را برای تقویت تولید داخلی و در تعامل با دنیا بکار بگیریم و در این راستا درست عمل کنیم.
    رییس‌ جمهوری با تأکید بر حمایت از بنگاه‌های غیردولتی اظهارداشت: امروز شرایط برای فعالیت بنگاه‌های غیردولتی آماده است و دولت وظیفه خود می‌داند که از این بنگاه‌ها حمایت کند و بدون شک اگر کارآفرینان شرایط را مناسب دیده و وارد عمل شوند می‌توان در طول چند سال به جایگاه مطلوب دست یافت.

    روحانی با اشاره به این که تلاش برای رفع تحریم از جمله وعده‌های دولت به مردم بوده است، اظهار داشت: مشکل بزرگ تحریم را بر ما تحمیل کردند و زمانی که چیزی بر ملتی تحمیل می شود امکان رقابت وجود ندارد از این رو دولت یازدهم تمام تلاش خود را بکار گرفت تا قفل تحریم‌ها را شکسته و درها را برای فعالیت اقتصادی کارآفرینان بگشاید.

    رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها کار بسیار دشواری بود چرا که برخی کشورها و همچنین برخی افراد که از آن سود می‌بردند نمی‌خواستند تحریم‌ها لغو شود اما دولت به کمک مردم و با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانست از این راه دشوار عبور کند.

    روحانی افزود: دولت به تعهدی که به مردم داده بود تا از همه توان خود برای دفاع از حقوق آنها استفاده کرده و راه را برای توسعه کشور بگشاید، استفاده خواهد کرد و گام به گام در این مسیر به پیش خواهیم رفت.

    روحانی با اشاره به این که از فضای تحریم یک فرد توانست بیش از دو و نیم میلیارد دلار بدست بیاورد، اظهار داشت: حالا می‌گویند که این فرد محکوم به اعدام شده است، اما سؤال مردم این است که بالاخره این مقدار پول کجا رفته است؟ و چه کسانی از وی حمایت کرده و این فضا را ایجاد کردند تا بتواند چنین کاری را انجام دهد.

    رییس‌ جمهوری تأکید کرد: خواست مردم این است که بفهمند این فرد چگونه و با اجازه چه کسی توانست نفت بفروشد و این همه پول الان کجا رفته است؟ و تا این گونه مسایل روشن نشود، فساد در کشور از بین نمی‌رود.

    روحانی افزود: اگر مفسدی را پیدا کردیم باید ریشه شکل گیری آن را پیدا کرده و آن را بخشکانیم چرا که در جامعه‌ای که فساد باشد نمی‌شود رونق ایجاد کرده و در فعالیت‌های اقتصادی با دنیا وارد رقابت شد، باید با فساد در هر سطحی که هست مبارزه کرد.

    رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اکنون که تحریم‌ها برداشته شده نظرات و حرف‌های جالبی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، اظهار داشت: می‌گویند حالا که تحریم برداشته شده چرا فلان بنگاه خارجی وارد فعالیت و همکاری با ایران نمی‌شود؟ که در پاسخ به این گونه سخنان باید گفت در روند مذاکرات، هدف اصلی این بود که منع دولتی در مسیر تحریم‌ها برداشته شود و این کار انجام شده است و اینان برای ترغیب فعالیت بنگاه‌های خارجی باید جاذبه‌های خود را افزایش دهند.

    روحانی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که مردم از خطوط هواپیمایی خارجی بلیت می‌خریدند کسی معترض نمی‌شد که ارز از کشور خارج می‌شود اما اکنون که دولت اعلام می‌کند به دنبال بازیابی جایگاه هوایی کشورمان در منطقه و رقابت با ایرلاین‌های خارجی است همان عده، نوع دیگری سخن می‌گویند که البته این گونه سخنان هیچ اهمیتی ندارد و بدون شک از همه این موارد عبور خواهیم کرد و دولت به عهدی که به مردم داده وفادار خواهد ماند.

    رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد: امروز نوبت کارآفرینان و بخش خصوصی است که به صحنه بیایند و در مسیر توسعه کشور پیشگام شوند.

    روحانی گفت: اهداف بسیار مهمی پیش رو داریم و تردیدی نیست که اگر همه دست به دست هم داده و از شرایط و فرصت پیش آمده استفاده کنیم می‌توانیم کشورمان را به جایگاه مطلوب رسانده و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

    رییس‌ جمهوری در ادامه، تلاش برای اشتغال زایی و اهتمام دولت در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمار ایجاد اشتغال در دو سال و نیم گذشته اگرچه مطلوب نیست اما نشان می‌دهد که این دولت در شرایط تحریم هم توانسته است ثبات و آرامش را در بازار حاکم کند، تورم را کاهش دهد و همچنین تا حدودی اشتغال ایجاد کند که البته رقم اشتغال باید بسیار افزایش پیدا کرده و مصمم هستیم رقم اشتغال را بسیار افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

    روحانی در بخش دیگری از سخنان خود امکانات و مزیت‌های ویژه استان یزد را برای توسعه و پیشرفت مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ باید با جذب سرمایه‌گذاری‌ها از مزیت‌های هر استان برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر آن استان استفاده شود.

    رییس‌ جمهوری اظهار امیدواری کرد: ‌با استفاده مناسب از شرایط بوجود آمده شاهد رونق قابل قبول و افزایش اشتغال در کشور و از جمله یزد باشیم و با مشارکت و همدلی بتوان بر مشکلات فائق آمده و شرایط را برای تحرک خوب اقتصادی در کشور فراهم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها