عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد قشم خبر داد

راه‌اندازی یک خط کشتیرانی و یک پرواز مستقیم از قشم به عمان

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی خط کشتیرانی این جزیره به بندر خصیب عمان و پرواز مستقیم قشم - مسقط( پایتخت عمان) تا پایان سال خبر داد.

راه‌اندازی یک خط کشتیرانی و یک پرواز مستقیم از قشم به عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا مومنی امروز در نشست خبری اظهار کرد: طرح جامع توسعه منطقه آزاد قشم با محور ایجاد کانون مبادلات انرژی نفت و گاز خلیج فارس در سال آینده تدوین می‌شود.

    وی با بیان اینکه با اجرای برجام، مذاکرات گسترده با کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه آغاز شده است، افزود: در این زمینه امروز مذاکراتی با سرمایه‌گذاران سوئیسی، ژاپن، فرانسه، سنگاپور و استرالیا برگزار شد و این سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی این منطقه موظف هستند که تضامین سازمان منطقه آزاد قشم را به عنوان نماینده رسمی ایران بپذیرند.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم در عین حال بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد پنج میلیون تن فولاد در قشم به پایان رسیده و استقبال خوبی از سرمایه‌گذاران این حوزه شده است و همچنین دو مگاپورت در شمال و جنوب قشم به زودی احداث می‌شود.

    مومنی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در قالب طرح توسعه جزیره قشم با احداث هفت کارخانه بزرگ صنعتی سالانه هشت میلیون تن محصولات پایین دستی پتروشیمی تولید خواهد شد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح مقرر شد تا وزارت نفت روزانه 35 تا 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی به قشم تحویل دهد.

    وی در عین حال خبر داد: طرح بان کرینگ نیز با ظرفیت 50 هزار تن در ابتدای سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به احداث دو نیروگاه 500 مگاواتی در جزیره قشم خبر داد که برنامه احداث این نیروگاه‌ها در حال انجام است که با این کار تمامی نیازهای صنعتی، تجاری و خدماتی جزیره قشم فراهم می‌شود.

    مومنی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد شهر جدید شیب‌دراز در مرکز قشم و در فاصله پنج کیلومتری فرودگاه برای انتقال سرریز جمعیتی مناطق شرقی قشم خبر داد و گفت: همچنین در بخش شیلات صنعتی قرارداد تولید 22 هزار و 500 تن در ماهی قفس با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فرانسوی منعقد شده است.

    وی همچنین با بیان اینکه قرار است شهرکی در قشم ایجاد شود که در بخش پوشاک و مبلمان اداری و منزل فعالیت خواهد کرد، با اشاره به برنامه‌های گردشگری منطقه قشم، گفت: هدفگذاری برای یک میلیون گردشگر کردیم و این موضوع هفته آینده در شورای معاونین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح خواهد شد.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه راه‌اندازی خط هوایی فلای قشم در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال گرفتن این مجوز از سازمان هواپیمایی هستیم.

    مومنی در عین حال بیان کرد: قرار است با کشور چین 600 میلیارد دلار طی یک برنامه بلندمدت فعالیت اقتصادی داشته باشیم که اگر 10 درصد آن را برای یک پروسه 10 ساله برای قشم جذب کنیم بسیار خوب است.

    وی همچنین توضیحاتی پیرامون طرح جامع حمل و نقل شبکه ارتباطی خلیج‌فارس داده و افزود: هزینه کل پروژه 850 میلیون یورو است که سرمایه‌گذاران زیادی برای آن اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم در عین حال از طراحی هاب مالی منطقه قشم خبر داد و افزود: در این زمینه با ژاپنی‌ها مذاکره می‌کنیم و پروتکلی امروز منعقد شد و قرار است مدیریت بازارهای مالی و سرمایه‌ای در قشم ایجاد شود.

    مومنی در عین حال بیان کرد:‌ ایجاد بانک و شعب خارجی در اولویت است و این را در دستور کار خودمان قرار داده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو