عصر خودرو

سودهایی به قیمت بالا رفتن قیمت نهایی;

سال پرسود پتروشیمی

عصر بازار- عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد که سال ۹۴ سال پرسودی برای پتروشیمی بود اما این سود از طریق برهم خوردن نظم بازار بوده است.

سال پرسود پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی پورقاضی در خصوص ارزیابی فعالیت‌های پتروشیمی در سال 94، عنوان کرد: در سال جاری ثبات نسبی در بازار بورس ایجاد شد اما پتروشیمی‌ها در برخی موارد با هدف سود بیشتر، عرضه خود در بورس را به صورت نامنظم انجام دادند که همین مساله سبب کاهش عرضه برخی محصولات در بورس و افزایش قیمت این محصولات در بازار شد.

    به گفته وی، با بالا رفتن قیمت برخی محصولات پتروشیمی، زمینه برای سودجویی نیز بالا رفت. وی در عین حال به این مساله اشاره کرد که برخی محصولات پتروشیمی خارج از بورس به فروش رفت که بازهم نشان از برهم خوردن نظم داشت.

    این فعال حوزه پتروشیمی عنوان کرد: انگیزه سودجویی در پتروشیمی در سال جاری بالا بود و با توجه به کاهش قیمت خوراک از 13 به 8 سنت، بازهم سود پتروشیمی‌ها بالا رفت. وی تاکید کرد که این افزایش سود با لابی‌هایی بود که واحدهای پتروشیمی با مجلس و دیگر نهادهای تصمیم‌گیر داشتند.

    مساله دیگری که پورقاضی به آن اشاره کرد، خرید مواد اولیه پتروشیمی با ارز مبادله و نرخ پایین و فروش آن با ارز آزاد در بازار بود که به اعتقاد او، بازهم به سود این واحدها افزود.

    به اعتقاد پورقاضی بخش مثبت فعالیت‌های پتروشیمی مربوط به تجارت خارجی بود که با لغو بخشی از تحریم‌ها تجارت آزادتری را برای این حوزه رقم زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها