عصر خودرو

خدمات بانکی از طریق سوئیفت بین ایران و افغانستان صورت می گیرد

عصر بازار- مدیرعامل یک بانک افغانستان گفت که پس از لغو تحریم ها علیه ایران و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» خدمات بانکی بین ایران و افغانستان از طریق سوئیفت امکان پذیر است و در حال حاضر ارتباط با بانک های ایرانی از این طریق صورت می گیرد.

خدمات بانکی از طریق سوئیفت بین ایران و افغانستان صورت می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «داود مهدیان» مدیرعامل «آرین بانک» روز دوشنبه  افزود که شعبه های این بانک در کابل و هرات پس از اجرایی شدن برجام مانعی در راه استفاده از خدمات بانکی و ارتباط با بانک های ایرانی از طریق سوئیفت ندارند.
    سوئیفت «swift» یک انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین المللی است که از حروف اول عبارت “The Society For Worldwide Interbank Financial Telecommunication” تشکیل شده و مرکز اصلی این شبکه در کشور بلژیک است و طبق قوانین آن کشور عمل می کند و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضای سوئیفت هستند.
    این شبکه بانکی مهمترین و مطمئن ترین موسسه جهانی در نقل و انتقال بین بانکی به حساب می آید و علاوه بر سرعت و کاهش هزینه های نقل انتقالات و سایر امور بانکی، دارای امنیت بالایی بوده و از زمان شروع به کار خود در سال 1973 میلادی باوجود رد و بدل شدن میلیاردها پیام در سال، دارای اشتباه و یا پیام مفقودی نبوده است.
    همزمان با اجرایی شدن برنامه اجرایی اقدام مشترک میان ایران و کشورهای 1+5 تحت عنوان «برجام» با هدف کاهش برخی از فعالیت های هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی که از 26 دی ماه گذشته آغاز شد، تحریم های بانکی از جمله محدودیت های ارتباط بین بانکی از طریق سوئیفت از میان برداشته شد.
    ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل انگلیس، آمریکا، روسیه، فرانسه و چین پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان روز 23 تیرماه سال 1394 به توافق تاریخی هسته ای دست یافتند و شورای حکام آژانس بین المللی در نشست 24 آذرماه گذشته 12مصوبه خود علیه ایران را لغو کرد و پرونده هسته ای ایران را بست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها