عصر خودرو

ماجرای بازگشایی سایپا و سر درگمی تحلیل‌گران منتظر

شاخص کل بورس تهران با ۶۵ واحد رشد رو برو شد

عصر بازار- بازار سهام امروز شاهد معاملاتی متعادل همسو با بازارگردانی سهام بود بازاری که برای استقبال از عرضه‌های اولیه در روزهای آینده و در عین حال عبور از موعد تسویه اعتباری کارگزاری‌ها ترجیح می‌دهد که این روزها نقد باشد.

شاخص کل بورس تهران با ۶۵ واحد رشد رو برو شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 17 اسفند ماه 94، با 65 واحد افزایش به رقم 78 هزار  و 158 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن اما با افت 8 واحدی عدد 12 هزار و 937 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 531 واحدی به عدد 88 هزار و 639 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما درحالی با رشد 261 واحدی عدد 54 هزار و 438 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 1142 واحد کاهش به عدد 172 هزار و 472 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 6 واحدی به رقم 820 واحد دست یافت.

    بر  اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 88 واحد، بانک صادرات با 6 واحد و ایران خودرو با 60 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 135 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 47 واحد و مخابرات ایران با 39 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 606 میلیارد تومان بالغ شد که از این رقم بیش از 597 میلیارد تومان در بازار نقدی بورس تهران محقق شد.

    ارزش معاملات امروز تالار شیشه‌ای ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 357 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 149 هزار و 987 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خارک، پتروشیمی فجر، لیزینگ صنعت و معدن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، محورسازان ایران خودرو و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق مشارکت شهرداری سقز متوقف شدند.

    امروز همچین بورس تهران شاهد انتقال نماد معاملاتی سبحان دارو از فرابورس به این بازار بود.

    در عین حال امروز به دلیل سررسید نخستین اوراق اسناد خزانه اسلامی در روز یکشنبه 23 اسفند ماه، فردا سه‌شنبه نماد معاملاتی «اخزا 1» در فرابورس متوقف می‌شود.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در روندی متعادل و همپای بازارگردان‌ها و سبد گردان‌های وابسته به سهامداران حقوقی شاهد سبز ماندن نماگرهای منتخب خود بود، بازاری که پیش روی خود با فرا رسیدن موعد تسویه معاملات اعتباری تا روز چهارشنبه این هفته و در عین حال در پیش بودن دو عرضه اولیه سهام در بازار فرابورس مواجه است.

    امروز بازار سهام در عین حال شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا و سرمایه‌گذاری سایپا در کنار دیگر شرکت‌های وابسته به این گروه پس از اعمال افزایش سرمایه آنها بود.

    در عین حال نحوه اطلاع‌رسانی ذوب‌آهن اصفهان در زمینه افزایش سرمایه جنجالی این شرکت هنوز بسیاری از فعالان بازار را به خود مشغول کرده است.

    برخی گزارش‌ها حاکی از درخواست ناظر بازار از ناشر «ذوب» برای ارایه توضیح در نحوه انتشار گزارش افزایش سرمایه از مبلغ 633 درصد به 130 درصد حکایت دارد.

    این شرکت حتی با تحقق افزایش سرمایه‌ 130 درصدی خود نیز همچنان مشمول ماده 141 قانون تجارت خواهد بود.

    امروز نماد معاملاتی «کگاز» نیز با غلبه خریداران حقیقی و حقوقی قرار گرفت، این شرکت پس از پایان پذیره نویسی حق‌تقدم‌ها استفاده نشده خود بنا بر برخی گزارش‌ها با خبرهایی خوب از وضعیت بنیادی خود مواجه خواهد بود.

    بنابر این گزارش، بازار سهامی امروز بازاری متعادل بود که معاملات کد به کد و بلوکی در این بازار از ویژگی‌های بارز این بازار در کنار تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه آن بود.

    در بازار امرو اغلب حقیقی‌ها ترجیح می‌دادند تا با نقد شدن سهام در گروه‌های کوچک و بازار دومی میان تک سهم‌های برخوردار از پتانسیل رشد و برخی گروه‌های برخوردار از سیگنال تکنیکالی جابجا شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو