عصر خودرو

اجماع بیش از ۱۵ کشور برای بالا بردن قیمت نفت;

آذربایجان هم به طرح «فریز نفتی» پیوست

عصر بازار- در حالی برخی کشورهای عضو و غیرعضو توافقی را برای ثابت نگه داشتن عرضه نفت به منظور افزایش قیمت نفت پیگیری می‌کنند که رئیس شرکت دولتی نفت آذربایجان گفته است: این کشور با طرح تثبیت عرضه نفت موافق است و آن را اجرایی خواهد کرد.

آذربایجان هم به طرح «فریز نفتی» پیوست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  آذربایجان به طرح کشورهای صادر کننده نفت اوپک مبنی بر تثبیت عرضه نفت در سطح ژانویه گذشته و عدم افزایش آن در سال جاری پیوست، برخی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک مانند روسیه در تلاش هستند تا با اجرای چنین طرحی قیمت نفت در بازارهای جهانی را متعادل کنند.

    رئیس شرکت نفت آذربایجان گفت: «به صراحت می‌گویم ما به این طرح پیوستیم و فکر می‌کنیم تثبیت عرضه نفت در سال 2016 برای متعادل ساختن قیمت مناسب خواهد بود».

    در اواسط ماه فوریه وزرای انرژی عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه با طرح «فریز نفتی» در سطح ماه ژانویه توافق کردند، تاکنون برخی از کشورهای عضو و غیر عضو اوپک نیز برای اجرای این طرح علاقمندی نشان داده‌اند.

    پوتین رئیس جمهور روسیه هفته گذشته با خوش‌بینی به آینده این طرح گفت: طی مذاکره‌ای که با شرکت‌های مهم نفتی روسیه داشته است آنها هم برای فریز نفتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

    پوتین گفته بود روسیه میانگین عرضه نفت خود را در سال 2016 از سطح عرضه در ماه ژانویه فراتر نخواهد برد.

    نواک وزیر انرژی روسیه هم اعلام کرده است 15 کشور تاکنون برای اجرای طرح فریز نفتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

    نواک همچنین گفته است از آنجایی که سطح تولید نفت ایران اکنون در کمترین میزان است باید برای ایران راه حل جداگانه ای در نظر گرفته شود.

    طی تحریم‌های نفتی علیه ایران ایران مجبور بود روزانه یک میلیون بشکه در روز نفت صادر کند و با لغو تحریم‌ها در دو ماه گذشته اکنون به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو