عصر خودرو

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مراسم انتشار اوراق سلف در بورس کالا؛

تامین مالی از بورس کالا، گره گشای صنعت فولاد

عصر بازار- مهندس احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و موسس و دبیرکل بورس فلزات تهران در سال ۸۲، امروز در مراسم انتشار اوراق سلف تیرآهن در شرکت بورس کالای ایران حضور یافت و در ابتدای سخنانش گفت: امروز در خانه خودم هستم.

تامین مالی از بورس کالا، گره گشای صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مراسم انتشار اوراق سلف موازی تیرآهن به منظور تامین مالی شرکت ذوب آهن اصفهان امروز با حضور مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل تامین سرمایه امین و  مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید در شرکت بورس کالا برگزار شد.

    مهندس صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به سال ها قبل و زمانی که ایده راه اندازی بورس فلزات در ایران شکل گرفت اشاره کرد و گفت: در اوایل دهه 1370، ایده تشکیل بازاری به منظور ساماندهی بازار کالاهای دولتی به خصوص فولاد کشور که در آن زمان معاملات محصولات فولادی با رانت های زیادی مواجه بود، به وجود آمد اما در آن زمان فضای کشور برای افتتاح این بازار مساعد نبود.

    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: از سال 76 تلاش ها برای راه اندازی بورس فلزات به منظور اصلاح بخش فولاد کشور که دارای حجم بالای گردش مالی بود دوباره انجام شد تا اینکه در سال 80 این ماموریت به بنده واگذار شد در سال 82 شاهد راه اندازی بورس فلزات در کشور بودیم.

    صادقی با بیان اینکه شفافیت و کشف عادلانه قیمت ها براساس عرضه و تقاضا، از مزایای اولیه بورس کالا به شمار می رود گفت: در همان زمان راه اندازی بورس فلزات، اهدافی همچون حل مشکلات نقدینگی و تامین مالی برای بورس کالا متصور بودیم که امروز شاهد تامین مالی صنایع از این بازار هستیم.

    وی اظهار داشت: رقم 150میلیارد تومان تامین مالی انجام شده از طریق ابزار اوراق سلف بورس کالای ایران، امروز برای شرکت ذوب آهن اصفهان رقم بزرگی محسوب نمی شود اما برای حضور در این مراسم بسیار خرسندم، چراکه بورس کالا در مسیر گره گشایی از مشکلات صنایع که یکی از اصلی ترین این مشکلات، تامین مالی است قرار گرفته و امیدوارم که انتشار اوراق سلف موازی تیرآهن شرکت ذوب آهن، شروع کننده تامین مالی صنعت فولاد کشور از بورس کالا باشد.

    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پایان تاکید کرد: ابزارهای تامین مالی برای صنایع در کل دنیا وجود داشته و باید در اقتصاد ما نیز تقویت شود که معتقدم رویه ای که بورس کالا در پیش گرفته است به موفقیت اقتصادی و صنعتی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها