عصر خودرو

وزیر کار:

۵هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا پرداخت کردیم

عصر بازار- وزیر کار با اشاره به اینکه ۵هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا پرداخت شده است گفت: علاوه بر این، سیاست پرداخت یارانه دستمزد را به‌عنوان یکی از سیاست‌های مداخله‌گر دولت دنبال کردیم که با اجرای آن حدود ۴۲هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد.

۵هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا پرداخت کردیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مطابق آمار بیمه بیکاری ارائه‌شده از سوی مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار، افرادی که بیکاری‌شان تحت تأثیر شیوع کرونا از اسفند استمرار داشته و یا اینکه از ابتدای خرداد ماه بیکار شده‌اند 155 هزار و 700 نفر هستند.

    مسعود بابایی مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار در مورد آخرین وضعیت بیمه بیکاری بیان کرده است: طبق آخرین آمار مربوط به پنجم مهر ماه، افرادی که بیکاری‌شان از اسفند ماه استمرار داشته و یا اینکه از ابتدای خرداد ماه بیکار شده‌اند تعداد 155هزار و 700 نفر هستند که در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کرده‌اند.

    وی افزود: در این بین با توجه به مشکلاتی که در فرایند ثبت‌نام افراد برای دریافت بیمه بیکاری همچون ثبت اشتباه یا ناقص شماره حساب، شماره شبا، اطلاعات شخصی یا شماره تلفن و یا ثبت‌نام افراد در خارج از سیستم همچون ادارات کار یا کاریابی‌ها به‌جای ثبت‌نام در سامانه، به وجود آمد، تعدادی از افراد نتوانستند مقرری خود را دریافت کنند.

    95هزار نفربیمه در انتظار دریافت بیمه بیکاری

    مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار درباره بیمه بیکاری ادامه داد: پرداخت بیمه بیکاری دو حالت دارد؛ افرادی هستند که از اسفند ماه دریافتی نداشتند که اطلاعات این گروه شامل 65 هزار نفربیمه معادل 65میلیارد تومان در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و پرونده‌ها ارسال شده است. گروه دوم نیز 30 هزار نفربیمه هستند که پرونده‌هایشان در تأمین اجتماعی قرار دارد و این سازمان در حال انجام پالایش‌های نهایی و ارسال پرونده‌ها به سازمان برنامه و بودجه است. 95 هزار نفربیمه در انتظار دریافت بیمه بیکاری هستند.

    * پرداخت بیمه بیکاری و شرایط اشتغال

    اما محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که تاکنون 5هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا پرداخت شده است. 5هزار میلیارد تومان از حساب صندوق ذخیره و از طریق ثبت‌نام در سامانه به متقاضیان این بخش پرداخت شده است.

    وی با اشاره به سیاست‌های دولت در بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم، گفت: در این راستا یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی به موضوع اشتغال روستایی اختصاص یافت و حدود 10هزار میلیارد تومان وام از این محل با نرخ چهار و هشت درصد به روستاها و به‌شکل تمام‌شماری پرداخت شد و از این محل حدود 247هزار شغل در روستاها ایجاد شد.

    وزیر تعاون با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی و سیاست‌گذاری از طریق ایجاد زنجیره آموزش و توانمندسازی، دیگر رویکرد دولت در این بخش بود، اضافه کرد: علاوه بر این، سیاست پرداخت یارانه دستمزد را به‌عنوان یکی از سیاست‌های مداخله‌گر دولت دنبال کردیم که با اجرای آن حدود 42هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد.

    وی به دیگر اقدامات در حوزه حمایت از گروه‌های مختلف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به معیشت کارگران از طریق افزایش حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار نیز بررسی شد و دولت تلاش کرد حداقل مزد هیچ‌گاه پایین‌تر از نرخ تورم نباشد و حتی عقب‌ماندگی در این بخش را جبران کند.

    شریعتمداری افزود: توجه به ارتقای معیشت گروه‌های مختلف جامعه همواره مورد تأکید دولت بوده است و در این راستا در بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، بیش از 57جلسه با نهادهای ذی‌ربط تشکیل شد و با بار مالی 32هزار میلیارد تومانی که داشت پس از 14سال در این دولت محقق و از مردادماه اجرایی شد. برای اجرای برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نیز 16هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. به همه کارگاه‌های تولیدی نیز تسهیلات با نرخ 4 و 8 درصد به‌ازای هر شاغل 12 تا 16میلیون تومان و به‌شرط حفظ اشتغال موجود پرداخت شد.

    برچسب ها