عصر خودرو

ازسرگیری صعود طلا پس از ریزش ۵۱ دلاری

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در مواجهه با عوامل متضاد شامل نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و قویتر شدن ارزش دلار آمریکا، در بازه محدودی نوسان داشت.

ازسرگیری صعود طلا پس از ریزش ۵۱ دلاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 1914 دلار و 28 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه بیش از سه درصد ریزش کرده و به 1882 دلار و 70 سنت رسیده بود که پایینترین قیمت از 12 اوت بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش، به 1919 دلار و 70 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 51 دلار و 50 سنت معادل 2.6 درصد کاهش یافت و در 1910 دلار و 60 سنت بسته شد.

    صعود دلار آمریکا در اوایل معاملات، از جذابیت سرمایه گذاری در طلا کاست. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

    مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: طلا اکنون به دلار آمریکا در مقایسه با هر عامل دیگری حساسیت بیشتر پیدا کرده است. در کوتاه مدت ممکن است طلا برای حفظ صعودش در بالای مرز 1900 دلار به سختی تلاش کند و اگر به پایین 1900 دلار سقوط کند، راه برای نزول بیشتر این فلز ارزشمند هموار می شود.

    در این میان، عاملی که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، نگرانیها نسبت به قرنطینه های جدید در اروپا بود که ممکن است در نتیجه افزایش جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا اعمال شود. تردیدها نسبت  به احیای اقتصادی سریع هم سرمایه گذاران را از داراییهای پرریسک دور نگه داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات اعضای کمیته بانک مرکزی آمریکا شامل جروم پاول، رییس بانک مرکزی هستند که قرار است هفته جاری در برابر کمیته های کنگره حاضر شوند.

    قیمت طلا از ابتدای سال 2020 تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، حدود 26 درصد رشد کرده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 24 دلار و 73 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد صعود کرد و 891 دلار و 75 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 2293 دلار و 71 سنت رسید.

    برچسب ها