عصر خودرو

امکان رشد بیشتر هم وجود دارد

ادامه روند رو به رشد ارزش یوآن در برابر دلار

عصر بازار- با توجه به رشد اقتصادی چین در دوران شیوع کرونا، اگر یوآن همچنان به افرایش ارزش در برابر دلار ادامه دهد یا حداقل این رشدهای اخیر خود را از دست ندهد، بهترین عملکرد در میان همتایان آسیایی خود را خواهد داشت.

ادامه روند رو به رشد ارزش یوآن در برابر دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، با تضعیف ارزش دلار و بهبود سریع اقتصاد چین پس از شیوع کرونا، یوآن چین (رِنمینبی) این هفته به بالاترین سطح در برابر دلار از می 2019 رسید.

    ارزش یوآن چین هم در داخل و هم خارج، امروز در برابر دلار، افزایش هفتگی خود را تمدید کرد. طی یک هفته، ارزش این ارز چینی حدود یک درصد افزایش یافت.

    اگر یوآن همچنان به افرایش ارزش در برابر دلار ادامه دهد یا حداقل این رشدهای اخیر خود را از دست ندهد، بهترین عملکرد در میان همتایان آسیایی خود را خواهد داشت. بر اساس آمار بلومبرگ، یوآن، از پایان ماه ژوئن تاکنون بیش از 4 درصد رشد داشته و در آستانه ثبت بیشترین افزایش سه ماهه بی سابقه است.

    بر اساس چشم اندازهای مختلف، ارزش این ارز چینی  در برابر دلار می تواند بیشتر بالا رود. بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرد، ارزش یوآن در داخل این کشور طی یک سال به 6.5 دلار برسد؛ درحالی که تحلیلگران جی پی مورگان معتقدند که یوآن ممکن است بیش از این تقویت شود.

    هرچند ارزش دلار از ابتدای ماه سپتامبر، از پایین ترین رقم دو سال گذشته فاصله گرفته اما همچنان در این هفته با خسارت مواجه بود. شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی می سنجد، در روز جمعه به 92.83 دلار کاهش یافت.

    تحلیلگران اعتقاد دارند، چین یکی از اندک اقتصادهایی بوده است که توانسته از فرو رفتن در رکود در بحران کرونا جلوگیری کند. صادرات قوی چین که طی چندین ماه متوالی افزایش یافت، سبب شد تا اقتصادش و همچنین ارز این کشور تقویت شود.

    به گفته یکی از اقتصاددانان کپیتال ایکانومیست، «این بهبود اقتصادی قوی که تاحدی ناشی از افزایش تجارت خالص بوده، نکته اساسی برای یوآن است.»

    با توجه به اینکه چین نسبت به سایر نقاط جهان، در مسیر بهبود برجسته تر قرار دارد، موقعیت خارجی آن نیز در قوی ترین حالت در یک دهه (گذشته) قرار گرفته است و سوددهی خارجی آن معمولا استانداردهای جهانی را جذب می کند و هنوز فضا برای رشد بیشتر وجود دارد.

    برچسب ها