عصر خودرو

رشد بورس با اتکای خودرویی‌ها

افزایش ۷۰ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز به مدد شرکتهای خودرویی مثبت شد و رشد ۷۰ واحدی شاخص را تجربه کرد.

افزایش ۷۰ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز معاملاتی هفته رشد محدودی را تجربه کرد و به مدد شرکتهای خودرویی در کانال مثبت باقی ماند.

    به این ترتیب توجه و تمرکز سهامداران به سهام شرکتهای خودرویی و تشکیل صف های خرید مقابل این شرکتها باعث شد تا شاخص بورس تهران رشد 70 واحدی را تجربه کند و در کانال 78 هزار واحدی باقی بماند.

    علاقه سهامداران به نوسان گیری در سهام شرکتهای خودرویی موجب شد تا همچنان شرکتهای خودرویی در صدر توجهات قرار بگیرد به طوری که در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، تولید محور خودرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو از شرکتهایی بودند که از صف تقاضای میلیونی برخوردار شوند.

    علاوه بر این در اتفاقی دیگر در بازار امروز نماد شرکت پارس خودرو که از آخر بهمن ماه متوقف شده بود، در معاملات امروز بعد از ارائه اطلاعات بازگشایی شد که با افزایش‌ بی سابقه 40 درصدی مواجه شد و بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشت.

    در بازار امروز شرکتهای فولاد خراسان، شکر شاهرود و سرمایه گذاری نیرو از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند ؛ همچنین شرکتهای پارس خودرو، ایران خودرو، ملی مس، بانک پارسیان، توسعه معادن و فلزات، پالایشگاه بندرعباس و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص گذاشتند و در مقابل شرکتهای نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، کشتیرانی، مخابرات، ارتباطات سیار، پالایشگاه اصفهان، غدیر و مپنا با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

    در معاملات کم رمق امروز که پیش بینی می شود تا پایان سال ادامه پیدا کند، حجم و ارزش معاملات روند مطلوبی را طی کرد به طوری که در مجموع بیش از یک میلیارد و 90 میلیون سهم به ارزش 464 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 337 هزار میلیارد تومان رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها