عصر خودرو

صندوق ثروت ملی عربستان دفاتری در نیویورک و لندن باز می‌کند

عصر بازار- رئیس صندوق ثروت ملی عربستان که با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی یا PIF شناخته می شود گفت قرار است دفاتری در نیویورک و لندن باز شود که اولین دفاتر این صندوق در خارج از این کشور خواهند بود.

صندوق ثروت ملی عربستان دفاتری در نیویورک و لندن باز می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، صندوق ثروت ملی عربستان که قبلاً فعالیت چندانی نداشت، تبدیل به یک بازیگر اصلی در دنیای استارتاپ های فناوری و یک سرمایه گذار قابل توجه در بازار سهام آمریکا می‌شود. این صندوق در حال حاضر حضور فیزیکی خود را هم افزایش داده و قصد دارد دفاتری در نیویورک و لندن باز کند.

    یاسر الرومیان، رئیس این صندوق که با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی یا PIF شناخته می شود، در گفتگو با بارونز در این هفته گفت قرار است دفاتری در نیویورک و لندن باز شود. این دفاتر اولین دفاتر صندوق ثروت ملی عربستان در خارج از این کشور خواهند بود.

    صندوق ثروت ملی عربستان دفتری در ساختمان جنرال موتورز در خیابان پنجم در نیویورک اجاره کرده است.

    الرومیان گفت:« امیدوارم این دفاتر اواخر سال جاری میلادی یا اوایل 2021 راه اندازی شوند. دفتر ما در لندن همان ساختمانی است که از دولت عربستان گرفتیم».

    سرمایه‌های صندوق ثروت ملی عربستان در حال حاضر به 360 میلیارد دلار می رسد که طی تنها 5 سال گذشته دو برابر شده است. حدود 80 درصد از این سرمایه ها در عربستان قرار دارند و باقی در سراسر جهان پراکنده هستند. این صندوق یک سرمایه گذار اصلی در صندوق سافت بانک است و بیش از 4 درصد از سهام شرکت فناوری اوبر را در اختیار دارد. صندوق ثروت ملی عربستان در سال جاری میلادی سهام قابل توجهی در برخی شرکت های آمریکایی از جمله کارنیوال خریداری کرده است.

    صندوق ثروت ملی عربستان دو هدف را دنبال می کند: حمایت از توسعه اقتصادی و رشد اقتصاد در عربستان با متنوع کردن اقتصاد این کشور و سرمایه گذاری در پروژه های بین المللی که منافع مالی بسیاری به دنبال خواهند داشت.

    تعداد کارکنان صندوق ثروت ملی عربستان به سرعت افزایش یافته و از 40 نفر در 2016، حالا به 900 نفر رسیده است.

    برچسب ها