عصر خودرو

تحلیل مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر از وضع این روزهای بورس

ابهام در سیاست های دولت بازار را تحت فشار قرار داده است

عصر بازار: مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر گفت: ابهام در سیاست های دولت بازار را تحت فشار قرار داده است.

ابهام در سیاست های دولت بازار را تحت فشار قرار داده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، بهروز زارع  مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر ابهام در تصمیم گیری های دولت و تامین نقدینگی را بزرگ ترین مشکلات شرکت ها دانست و تاکید کرد: تا زمانی که دولت تغییری در رفع ابهامات سرمایه گذاری نکند، نمی توان امیدوار بود در وضعیت بورس بهبودی حاصل شود.
    زارع افزود: در کوتاه مدت سیاست گذاری های دولت می تواند در بخش واقعی اقتصاد اثر گذار باشد و سرمایه گذاران را وارد بازار سرمایه کند ولی قبل ار آن آنها باید اطمینان خاطر نسبت به بازار داشته باشند.
    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر در مورد وضعیت فعلی بازار، گفت: وضعیت حال حاضر بازار منعکس کننده شرایط نامناسب اقتصادی کشور است و در دوران رکود با کاهش تولیدات و صادرات و مشکلات اقتصادی کنونی وضعیت بازار به این شکل در آمده اما با حصول توافق هسته ای امید به خروج از این وضع قوت گرفته اما مسلما این امر در کوتاه مدت قابل حصول نیست.
    وی افزود: قطعا آثار واقعی رفع تحریم ها بر اقتصاد کشور را در سال جاری نخواهیم دید و احتمالا این اثرات از سال آینده شروع خواهد شد. البته انتظار نمی رفت که بلافاصله بعد از اعلام خبر توافق اتفاقات مثبت شروع شود پس بنابر این روند کنونی تا تبدیل شدن به روند مطلوب مستلزم گذشت زمان است.
    زارع با تاکید بر اینکه اخبار منفی از اقتصاد در بورس تاثیر گذار است، بیان داشت: در شرایط کنونی گروه بانک ها دچار وضعیت نابسامانی هستند به طوری که معوقات آنها افزایش یافته و میزان نرخ سود بانکی کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل این موضوع بر دیگر شرکت های وابسته و صندوق ها تاثیر منفی گذاشته و آنها را دچار کاهش عرضه کرده است.
    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر در همین راستا ادامه داد: همین موضوع در مورد شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی نیز صادق است و بحث دیگری در خصوص آنها عدم تعیین تکلیف از سوی دولت است به طوری که قیمت گذاری محصولات تولیدی آنها انجام نشده و این موضوع برشرکت ها و به تبع آن بر بازار تاثیر گذاشته است.
    وی اظهار داشت: معدنی ها هم به دلیل کاهش قیمت محصولات برای حمایت از فولادی ها دچار مشکلات زیادی هستند.
    زارع گفت: طولانی تر شدن رکود بازار، شرکت های بزرگ که بازیگران این عرصه هستند را با مشکل نقدینگی مواجه کرده به طوری که به طور مثال تامین اجتماعی که از تاثیرگذارترین شرکت های بازار است با توجه به تعهداتی که داشته نتوانسته است در بورس تحرکات مناسبی داشته باشد. بنابراین چنین شرکت هایی با فشار نقدینگی روبرو هستند پس طبیعی است در این وضعیت برای تامین نقدینگی مورد نیاز همه فروشنده باشند به همین خاطر بازار به تعادل نرسیده و شاهد سقوط بورس هستیم.
    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه سپهر گفت: اگر مشکلات در بخش اقتصادی حل و رفع آثار تحریم ها به صورت واقعی اتفاق بیافتد می توان انتظار داشت در یک افق یک ساله وضعیت بازار تعدیل شود.

    برچسب ها