عصر خودرو

معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت:

حجم تجارت ایران و عمان افزایش می یابد

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به ارتباطات سیاسی و تجاری ایران و عمان و تمایل توسعه همکاری های دو طرف، بزودی حجم تجارت این دو کشور افزایش پیدا می کند.

حجم تجارت ایران و عمان افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی الله افخمی شنبه شب در نشست مسئولان اقتصادی کشور عمان در چابهار اظهار داشت: اقدامات عملی برای توسعه تجارت بین ایران و عمان از طریق مبادله هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه های متقابل در دو کشور و توسعه زیرساخت ها برای روابط اقتصادی ضروری است.

    وی گفت: توسعه تجارت با کشورهای خارجی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد و به همین دلیل از مسئولان اقتصادی کشور عمان می خواهیم برای توسعه تجارت ارتباطات بانکی ایران- عمان را افزایش و از طریق عمان نیز این مشکل با سایر کشورها مرتفع شود.
    معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت ادامه داد: برای توسعه همکاری های بیشتر، تسهیلات لازم برای صدور ویزا و روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی فراهم شود.
    افخمی افزود: پیش نویس نقشه راه ایران آماده و در آن مشخص شده است حجم مبادلات تجاری و رابطه بین دو کشور عمان و جمهوری اسلامی توسعه پیدا کند.
    وی گفت: قبل از برگزاری اجلاس اکتبر در عمان لازم است یک اجلاس کاری در تهران برای توسعه روابط و هماهنگی بیشتر برگزار شود.
    وی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت برقراری خط منظم کشتیرانی مسافری ایران و عمان قدردانی کرد و خواستار توسعه خطوط هوایی عمان با شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز و اصفهان شد.
    تندیس نماد توسعه محور شرق در این نشست توسط استاندار سیستان و بلوچستان به وزیر صنعت و تجارت عمان اهدا شد.
    دکتر علی بن سعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت و احمدبن محمد الفطیسی وزیر حمل و نقل عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور روز گذشته با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شدند و مورد استقبال علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حامد علی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد و احمد علی موهبتی فرماندار این شهرستان قرار گرفتند.
    این هیات تجاری و اقتصادی برای نخستین بار با هدف ارتقاء توسعه مناسبات تجاری دو کشور و بنادر چابهار و عمان به ایران سفر کرده است و از طرح توسعه بنادر، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کردند.
    چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده و تنها بندر اقیانوسی خارج از تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها