عصر خودرو

پیش بینی رونق معاملات در هفته جاری؛

اتفاق نظر بر روند افزایشی قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی

عصر بازار- طی هفته دوم اسفند شاهد استقبال بی نظیری از سوی فعالان بازار پلیمر در بورس کالا بودیم که با توجه به اعلام قیمت های پایه جدید در هفته جاری، باید منتظر ماند و دید آیا نرخ های جدید تاثیری در حجم معاملات خواهد داشت یا خیر.

اتفاق نظر بر روند افزایشی قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران بالغ بر 69 هزارتن بود که به گفته کارشناسان رقم قابل توجهی محسوب می شود.

    این در حالی است که در هفته جاری قیمت پایه محصولات پتروشیمی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام خواهد شد و برخی از کارشناسان این بازار متفق القول هستند که روند قیمت های پایه افزایشی خواهد بود.

    ثبات قیمت نفت و رشد قیمت محصولات پلیمری در بازار جهانی و همچنین عدم نوسان قیمت دلار از دلایلی است که کارشناسان بازار پتروشیمی برای صعود قیمت های پایه به آن اشاره می کنند.

    جواد موسوی، مدیر کالایی کارگزاری اطمینان سهم در خصوص معاملات مواد اولیه بورس کالا در هفته دوم اسفند می گوید: حجم عرضه در هفته دوم اسفند 83 هزار و 340 تن بود که به نسبت حجم 88 و 526 تنی هفته قبل ، 5 هزار و 186 تن کاهش را نشان می دهد که عمدتاً مربوط به محصول P.V.C بود که جذابیت نسبتاً قابل توجهی هم در بازار داشت.

    مدیر کالایی کارگزاری اطمینان سهم ادامه داد: حجم معاملات هم به صورت کلی و برای همه گریدها به 63 هزار و 470 تن رسید که به نسبت حجم معاملات 47 هزار و 435 تنی در هفته گذشته 16 هزار تن افزایش را نشان می دهد که معادل 33 درصد رشد است.

    وی در ادامه افزود: بازار پتروشیمی احتمالا در هفته جاری نیز با افزایش حجم معاملات روبه رو خواهد بود، به این ترتیب باید در انتظار هفته خوبی برای معاملات محصولات پتروشیمی باشیم.

    به گفته کارشناسان بازار، اگر ثبات قیمت نفت ادامه دار شود، باید در انتظار افزایش حجم معاملات و همچنین رونق بازار محصولات پتروشیمی در هفته ها و حتی ماه های آینده باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها