عصر خودرو

پیش بینی مسیر بورس در سال ۹۵

عصر بازار- ثبات سیاسی و اقتصادی نسبی حاکم، عقلانیت در پیش گرفته دولت امید و اعتقاد دولتی ها به گسترش بازار سرمایه، پتانسیل های خوبی برای بورس در سال آینده ایجاد کرده است، با این وجود بررسی دقیق صنایع و انتخاب شرکت های پیشرو، باید مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران بازارهای مالی باشد.

پیش بینی مسیر بورس در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، سیدعلی سیدخسروشاهی درباره مسیر بازار سرمایه و چشم‌انداز آن در سال 95 اظهار کرد: سال 1394 با تمام مشکلات و مصائب خود و با سپری کردن روزهای خوب و بد به روزهای پایانی خود نزدیک شده است، رکود شدید حاکم بر اقتصاد و به تبع آن بازار مسکن، تنگنای مالی شرکت‌ها، وضعیت نابسامان بازار پولی و بانکی و مشکلات اقتصادی در عرصه بین‌المللی سایه سنگین خود را بر فضای کسب و کار انداخته بود.

    وی افزود: با ادامه مذاکرات سیاسی و به ثمر رسیدن آن در چارچوب برجام و همچنین بهبود برخی شاخص های اقتصادی داخلی مانند کاهش قابل توجه نرخ تورم، همچنین سامان یافتن سیاست های پولی و تعیین تکلیف بدهی های دولت از مهمترین رویدادهای خوب سال جاری بود.

    این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا که چند ماهی است مسیر صعودی را در پیش گرفته است به گونه ای که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 19 درصد افزایش را تجربه کرده است، گفت: با توجه به وضعیت نابسامان بورس های مختلف دنیا، ادامه رشد قیمت این فلز گرانبها دور از ذهن نیست.

    خسروشاهی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت اقتصادی امریکا و سایر کشورهای بزرگ صنعتی می تواند ترمزی برای این رشد باشد، خاطرنشان کرد: به هر روی بررسی چرخه های قبلی طلا موید ادامه روند فعلی در آینده میان مدت است.

    وی همچنین به بازار ارز اشاره و اظهار کرد: بازار ارز که مدت هاست رنگ ثبات را به چهره خود دیده است و حالا شرایط لازم برای تک نرخی شدن را کسب کرده است بنابراین با در پیش گرفتن سیاست های معقول پولی از جانب بانک مرکزی و ایجاد آرامش نسبی در فضای سیاسی با تدبیر دولت امید، به نظر می رسد در سال 95، آرزوی دلار تک نرخی و با ثبات پس از سال ها محقق شود.

    این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه حالا با رسیدن به روزهای پایانی سال سخت و پر فراز و نشیب 94، خبرهای خوبی از بازار مسکن به گوش می رسد، اضافه کرد: تخصیص وام های مسکن تا مبلغ 160 میلیون تومان و تحریک نسبی طرف تقاضا و همچنین رکود حدوداً سه ساله این بازار، شرایط مناسبی برای رونق نسبی و البته به دور از هیجان برای این بازار فراهم کرده است.

    خسروشاهی همچنین با اشاره به اینکه صنایعی همچون فلزات اساسی، معادن و پتروشیمی همچنان از قیمت های نازل جهانی رنج می برند، ادامه داد: کاهش قابل توجه رشد اقتصادی چین به عنوان یکی از بزرگترین متقاضیان مواد اولیه در جهان و عدم رهایی حوزه یورو از مشکلات اقتصادی همچنان افقی مبهم را برای شاخص های کالا ترسیم کرده است.

    وی افزود: بنگاه های اقتصادی داخلی که محصولاتشان با قیمت های جهانی گره خورده است، همچنان قیمت های پایین و انبارهای پر از موجودی کالا آن ها را با تنگناهای شدید مالی مواجه کرده است، بسیاری از این شرکت ها که در بورس، سهامشان معامله می شود، چشم اندازی نه چندان خوب در سال 95 دارند اما در این بین خبرهای خوب صنعت خودرو و قطعه سازی که سودهای سرشاری را عاید سهامداران خود در زمستان 94 کردند، برای سال آتی احتمالاً با آرامش بیشتری مسیر خود را طی کنند.

    این تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به اینکه قیمت جهانی نفت که چند وقت است از حضیض خود فاصله اندکی گرفته است، در تلاش است تا با اندکی رشد، دورنمای بهتری را در ادامه سال 2016 میلادی رقم بزند، تاکید کرد: بدین ترتیب شرایط بهتری برای اقتصاد نفتی کشور و شرکت های وابسته به این طلای سیاه می توان متصور شد.

    ثبات سیاسی و اقتصادی نسبی حاکم، عقلانیت در پیش گرفته دولت امید و اعتقاد دولتی ها به گسترش بازار سرمایه، پتانسیل های خوبی برای بورس در سال آینده ایجاد کرده است، با این وجود بررسی دقیق صنایع و انتخاب شرکت های پیشرو، باید مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران بازارهای مالی باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها