عصر خودرو

یک تحلیلگر بازار سرمایه؛

اقبال بازار به تک سهم ها

عصر بازار: قیمت بیشتر نمادها به یکی دوهفته قبل از توافق رسیده است؛ با توجه به اینکه نزدیک به ۶ ماه دیگر تا زمان اجرا شدن متن توافق و برداشتن کامل تحریم ها مانده است؛ در کوتاه مدت تغییر زیادی در بازار نخواهیم دید.

اقبال بازار به تک سهم ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد خبری زاد تحلیل گر کارگزاری بانک توسعه صادرات، با بیان مطلب فوق گفت: بیشتر نمادها پس از توافق و برخلاف انتظار در برابر افزایش قیمت مقاومت نشان دادند.

    او دلایلی از جمله افت قیمت جهانی نفت، فلزات و محصولات پتروشیمی را در صورت های مالی شرکت ها موثر دانست و تصریح کرد: قیمت هایی را که در حال حاضر در بازار شاهد آن هستیم براساس سودهای مالی سال 94 شرکت ها است؛ بررسی صورت های مالی میان دوره ای نشان می دهد درصورت ریسک بازار، رشد قیمت ها مقطعی است.

    این تحلیلگر بازارسرمایه با اعلام اینکه امروز قیمت های بازارآزاد به پایین تر از قیمت های کارخانه رسیده است علت آن را نبود تقاضا برای خرید این نوع از محصولات عنوان کرد و افزود: خریدارها منتظر هستند تا قیمت ها به پایین تر از این هم برسد.

    خبری زاد در ادامه گفت: قیمت ها در بازار به سمتی می رود که ارزش فروش نخواهد داشت از این به بعد شاهد نوسانهای روزانه تک سهم های خاصی که گزارش های خوبی از آنها منتشر می شود خواهیم بود و اقبال بازار به سمت آن نمادها خواهد بود.

    او بازار فردا را به دلیل بازگشایی نماد برخی شرکت ها بعد از مجامع، متعادل تر از امروز دانست و درباره رفتار سهامدار تصریح کرد: سهامدارانی که با پرتفوی بالا وارد بازار می شوند قطعا با مطالعه اقدام کرده اند، اما بعضی از سهامداران تابع نوسانات بازار و متاثر از یک نماد خاص رفتار می کنند.

    برچسب ها