عصر خودرو

طی هفته گذشته به ثبت رسید؛

سررسید شهریور ۹۵، جذاب ترین قرارداد بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۸۸ هزار و ۵۰۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۹هزار میلیارد و ۷۰۳میلیون ریال رسید که رشد سه درصدی را تجربه کرد، چراکه حجم هفتگی معاملات در هفته ماقبل به ۸۵ هزار و ۷۰۲ قرارداد رسیده بود.

سررسید شهریور ۹۵، جذاب ترین قرارداد بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 78 هزار و 349 قرارداد به معاملات تحویل شهریور سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از هشت هزار میلیارد و 635 میلیون ریال رسید. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال 95 با حجم شش هزار و 375 قرارداد و به ارزش بیش 682 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت امسال نیز با دو هزار و 46 قرارداد به ارزش بیش 211 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت.

    در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اسفند با یک هزار و 730 قرارداد به ارزش 173 میلیارد ریال اختصاص یافت.

    کارشناسان عامل اصلی رشد قراردادها را تقاضای قبل از سال جدید عنوان کرده اند و معتقدند اگر قرار باشد تقاضایی به بازار وارد شود معمولا در دهه سوم اسفندماه است و در آن زمان می‌توانیم پیش بینی افزایش قیمت را داشته باشیم.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 6 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/33 درصدی را در روز پنج شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و 36 هزار تومان معامله شد و رشد 0/21درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت یک میلیون و 71 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 0/31 درصدی نسبت به روز چهار شنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سررسید شهریور ماه با رشد0/22 درصدی با قیمت یک میلیون و 106هزار تومان معامله شد.

    از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنجشنبه گذشته، برخلاف کاهش دلار، هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 5 هزار تومان رسید. افزایش جزئی اونس تا ساعت 3بعدازظهر روز پنج‌شنبه و ورود آن به محدوده هزار و 1240 دلار عاملی بود که اثر کاهش دلار را خنثی کرد و موجب افزایش قیمت سکه شد. با وجود افزایش پنج‌شنبه، سکه در هفته گذشته 1/ 0 درصد از ارزش خود را از دست داد تا روند هفتگی آن همسو با دلار باشد. کاهش هفتگی سکه در حالی رخ داده که احتمال دارد، طی هفته آینده بازار داخلی از افزایش بهای اونس در بازار جهانی متاثر شود و رکوردهای افزایشی جدیدی را ثبت کند. پنج‌شنبه، پس از گذر اونس جهانی از میانه کانال هزار و 200 دلار، سکه در بازار غیررسمی نزدیک به محدوده قیمتی یک میلیون و 10 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها