عصر خودرو

معاون طرح و برنامه وزارت صمت :

صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات موضوع اول وزارت‌ صمت است

عصر بازار- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین موضوع کشور در این شرایط تأمین ارز است، لذا موضوع اول وزارتخانه توسعه صادرات و مدیریت در واردات است.

صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات موضوع اول وزارت‌ صمت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، سعید زرندی در جمع رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه 3 (استان‌های قم، البرز، قزوین، مازندران، مرکزی و سمنان) با بیان این مطلب، افزود: هر اقدام و فکری که برای توسعه صادرات و مدیریت واردات مفید و مؤثر باشد، باید پیگیری کنیم و ما از هر ایده‌ای در این خصوص استقبال می‌کنیم.

    وی تصریح کرد: جهت کاهش ارزبری، نهضت ساخت داخل در برنامه‌های وزارتخانه به‌طور جدی دنبال شد.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: 142 محصول وارداتی مهم در بخش تولید شناسایی شده است و ما دو اقدام برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اول تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی که این 142 محصول را می‌خواهند تولید کنند و برنامه دوم سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به تولید این محصولات است.

    زرندی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت کمیسیون اقتصادی دولت محدودیت‌ها برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای را تصویب کرد.

    وی در ادامه این جلسه بیان کرد: هم اکنون بیش از 13 هزار طرح نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور وجود دارد که بر طبق بررسی‌های انجام شده مدت زمان اجرای این پروژه‌ها بالاست و باید استان‌ها تلاش کنند این زمان کوتاه‌تر شود.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در طرح‌های مهم که منجر به کاهش ارزبری و یا قطع واردات می‌شود، باید استان‌ها با پیگیری و بررسی مشکلات واحد در سطح استان و یا ملی به اتمام سریع آن کمک کنند.

    زرندی همچنین در خصوص مسایل محیط ‌زیست گفت: ما ضمن تأکید فراوان به رعایت مسایل زیست‌محیطی معتقدیم، باید بازنگری در برخی از موضوعات محیط ‌زیست و تولید انجام شود، چرا که برخی از این مقررات موانعی را برای تولید ایجاد کرده است.

    زرندی در پایان تصریح کرد: جمع بندی مجوزها و رویه های مخل بیرونی حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهکارهای پیشنهادی را آماده کرده کردیم تا برای رفع آن اقدام نماییم.

    برچسب ها