عصر خودرو

خریداران در تکاپوی شکار سهام‌ دارای افزایش سرمایه

افزایش ۳۲۴ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار- بازار سهام امروز پا به پای بازارگردان‌های سهام، شاهد جابه جایی خریداران سهام در نمادهای معاملاتی برخوردار از سیگنال نوسان گیری بود. بازاری که سهم‌های برخوردار از افزایش سرمایه را زیر نظر گرفته است.

افزایش ۳۲۴ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 15 اسفند 94، با افزایش 324 واحدی به رقم 78 هزار و 22 واحد رسید.

    شاخص کل‌ هم‌وزن نیز با رشد 79 واحدی به عدد 12 هزار و 913 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 673 واحدی عدد 87 هزار و 622 واحد را برای خود ثبت کرد.

    همچنین شاخص بازار اول، در حالی با افزایش 386 واحدی به رقم 54 هزار و 72 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 242 واحد افت به عدد 173 هزار و 790 واحد دست یافت.

    شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 8 واحدی عدد 830 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 85 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 76 واحد و پالایش نفت اصفهان با 69 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با 43 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 41 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 34 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 430 میلیارد و 933 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 457 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 97 هزار و 266 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، چرخش‌گر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، حق تقدم خرید سهام توسعه صنایع بهشهر، صنایع بسته‌بندی ایران، بیمه سرمد، صکوک اجاره واسط مالی تیر، داروسازی زاگرس فارمد پارس، فروسیلیس ایران، پتروشیمی فن‌آوران، پلی‌اکریل ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های اعتباری کوثر مرکزی، سرمایه‌گذاری سپه و حق تقدم خرید آن مهرکام پارس، سیمان کردستان، کارخانجات قند قزوین، اوراق مشارکت میدکو، اوراق اجاره سپهر بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه 70 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 700 میلیون تومان کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز امروز کمتر از 54 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 900 میلیون تومان کد به کد شد.

    در سرمایه‌گذاری مسکن اما امروز کمتر از 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد و 900 میلیون تومان کد به کد شد.

    امروز در نماد سرمایه‌گذاری پارس آرین نیز بیش از 30میلیون سهم از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد. که ارزشی بالغ بر 3 میلیارد و 893 میلیون تومان را در بر داشت.

    امروز همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین بیش از 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان از کد سهامدار حقوقی به کدهای تابعه جابجا شد.

    در بانک دی نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان کد به کد شد.

    تداوم جابجایی بلوک‌های حق تقدم خرید سهام توسعه اقتصادی آرین امروز به ارزش 13 میلیارد و 900 میلیون تومان رسید که حاصل انتقال کمتر از 14 میلیون برگه حق تقدم در این شرکت بود.

    امروز نماد معاملاتی ایران ترانسفو نیز شاهد کد به کد شدن 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان در بازار بود.

    امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز سهامدار عمده 10 میلیون سهم خود را به ارزش بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان کد به کد کرد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام همزمان با نزدیک شدن زمان مجامع فوق‌العاده برخی شرکت‌های خودروساز شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه‌های حقوقی‌های این گروه بود.

    در این گروه امروز نماد معاملاتی «خاور» شاهد انتشار گزارش‌هایی حاکی از افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک داشت.

    در نماد «خبهمن» نیز امروز بلوک 62.2 درصدی این شرکت میان سهامداران عمده جابجا شد.

    در نماد معاملاتی «خودرو» علاوه بر اینکه شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت در آینده‌ای نزدیک به گوش رسید برنامه اقساطی این شرکت برای نوروز 95 مورد توجه قرار گرفته است.

    در این گروه امروز اعلام شد که تولید خودرو ایران در سال 2015 با افت 9.9 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.

    در گروه روغن‌سازان بورس نیز امروز با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال خبرهای مثبتی از این گروه شنیده می‌شود.

    در این گروه نفت پارس با شایعاتی مبنی بر همکاری این شرکت با شرکت شل مواجه شده است.

    در گروه لوازم خانگی نیز امروز پارس خزر با شایعه افزایش سرمایه 200 درصدی این شرکت در این گروه مواجه بود.

    در گروه بانک‌ها اما بانک دی در حالی امروز با صف خرید میلیونی مواجه شد که فردا معارفه سهام نیروگاه دماوند از جمله شرکت‌های متعلق به این شرکت برای عرضه در فرابورس برگزار می‌شود.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام پا به پای سبدگردان‌ها و بازاردگردان‌های سهام تلاش می‌کرد تا با بررسی الگوهای تکنیکالی سهم‌های برخوردار از نوسان کوتاه مدت را شناسایی کند.

    دراین بین برخی تک سهم‌های برخوردار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و یا برخوردار از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها مورد توجه بازار قرار گرفته است.

    این در حالی است که گروه پالایشی‌ها و فلزات اساسی همسو با نمودارهای نوسانی قیمت‌های جهانی نفت و کالاهای پایه امروز با ورود و وخروج نوسانگیران مواجه بودند.

    بنا بر این گزارش، بازار سهام در روزهای پایانی سال در حالی میان کانال 78 هزار واحدی و 77 هزار واحدی نوسان می‌کند که به نظر می‌رسد بازار فقط برای گروه‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری از جمله دارویی‌ها، روغن‌سازان، غذایی‌ها و شرکت‌های فولاد ساز کوچک، قطعه‌سازها و پتروشیمی‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و برخی از شرکت‌های سیمانی و ساختمانی در کنار تعدادی از تک سهم‌ها در گروه انفورماتیکی بتواند سهامداران را در شب عید امسال با جیب پر راهی خانه نکند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو