عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد

بازی برد – برد در همکاری اقتصادی ایران و اروپا

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد معتقد است که با توجه به شرایط خاص منطقه و جایگاه ویژه ایران، همکاری بین ایران و اروپا یک بازی برد – برد از لحاظ منطقه، اروپا و ایران خواهد بود.

بازی برد – برد در همکاری اقتصادی ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد خزاعی – رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی – امروز در همایش بانکی و تجاری بین ایران و اروپا با بیان این‌که همکاری با ایران از لحاظ اقتصادی یک امتیاز برای اروپا محسوب می‌شود، به شرایط خاص منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه و رشد اقتصادی برای ثبات منطقه، ایران به عنوان لنگر توسعه و همچنین قدرت اقتصادی در منطقه و از سویی دیگر به دلیل نفوذ در بازارهای اقتصادی، گزینه‌ای قابل توجه برای همکاری‌های اقتصادی محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند در کاهش فقر و ایجاد ثبات در منطقه کمک کرده و در نهایت هرگونه همکاری اروپایی‌ها با ایران به یک بازی برد- برد تبدیل خواهد شد.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گسترش سرمایه‌گذاری خارجی یادآور شد: تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، کاهش مراحل اداری، حذف مقررات زاید، تصویب قوانین جدید، اصلاح آیین‌نامه‌ها و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این موارد بوده است.

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی اشاره‌ای هم به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل آن خاطر نشان کرد: براین اساس درآمدهای ناشی از ملی شدن و سلب مالکیت برای سرمایه‌گذاران خارجی جبران می‌شود. بنابراین اگر سرمایه‌گذاری خارجی متوقف یا ممنوع شود، اجرای موافقت‌نامه‌ها در دستور کار قرار خواهد داشت و زیان‌های ناشی از آن جبران می‌شود.

    خزاعی با تاکید بر تضمین سرمایه‌گذاری خارجی به معافیت‌های مالیات 20 تا 100 درصدی در حوزه‌ها به ویژه مناطق آزاد تجاری نیز اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو