عصر خودرو

یک تحلیلگر نفتی:

بی ثباتی در بازار نفت به آخر خط رسیده است

عصر بازار- یک تحلیلگر نفتی گفت: انتظار می رود در ماه های آینده قیمت نفت ثبات بیشتری را تجربه کند و حداقل تا زمان نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن به سطح ۴۰ دلار برسد.

بی ثباتی در بازار نفت به آخر خط رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ظاهرا نفت در حال پشت سر گذاشتن بزرگترین طوفان بازار جهانی در طی 7 سال گذشته است.

    در حالی که با مطرح شدن احتمال انعقاد توافقی بین تولید کنندگان بزرگ نفتی برای فریز تولید، آشفتگی در بازار نفت در حال کاهش است، نوسانات قیمت که در ماه های اخیر به بالاترین سطح از ژانویه 2009 تاکنون رسیده بود، در حال کاهش یافتن است.
    سرمایه گذاران در ماه فوریه روی این نکته متمرکز شدند که عربستان چگونه و چه زمانی با دیگر تولید کنندگان درباره یافتن راهی برای تقویت قیمت ها وارد تعامل خواهد شد. قیمت نفت خام در بازار نیویورک از زمانی که اوپک در سال 2014 تصمیم گرفت تولید خود را در مواجهه با مازاد عرضه جهانی کاهش ندهد، حدود 50 درصد کاهش یافته است.
    از زمان گفت و گوهای «موفق» بین وزیر نفت عربستان و همتای ونزوئلایی اش در ماه گذشته تا بیانیه روز 16 فوریه عربستان و روسیه درباره فریز تولید و تا رد طرح فریز نفتی توسط ایران، شاخص سی بی او ای نوسانات بازار نفت خام به طور متوسط در سطح بالاترین رقم ها از سال 2009 تاکنون بود. اما با افزایش حدودا 18 درصدی قیمت نفت و داد و ستد در نزدیکی 35 دلار، شاخص نوسانات قیمت نفت به پایین ترین سطح خود در حدود 2 ماه گذشته رسیده است.
    هونگ سونگ کی، تحلیلگر ارشد موسسه سامسونگ فیچرز در این باره گفت: «از زمانی که سعودی ها و روسیه به توافقی بر سر فریز تولید دست یافته اند، نوسانات در بازار کاهش یافته و قیمت نفت با تمرکز بر عوامل بنیادی تثبیت شده است... انتظار می رود در ماه های آینده قیمت نفت ثبات بیشتری را تجربه کند و حداقل تا زمان نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن احتمالا به سطح 40 دلار برسد.»
    بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 فوریه برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت و به 9.08 میلیون بشکه رسید که پایین ترین قم از نوامبر 2014 تاکنون بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها