عصر خودرو

زیمنس:

اتصال ایران به سوئیفت برای از سرگیری مبادلات اقتصادی ضروری است

عصر بازار- یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت زیمنس آلمان با استقبال از گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورش با ایران گفت که اتصال هر چه سریعتر ایران به شبکه سوئیفت می‌تواند زمینه را برای پیگیری همکاری‌های اقتصادی مساعد کند.

اتصال ایران به سوئیفت برای از سرگیری مبادلات اقتصادی ضروری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت آلمانی زیمنس روز گذشته با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، خواستار اتصال هر چه سریعتر این کشور به شبکه جهانی بانکی سوئیفت شد تا به این ترتیب بتوان مبادلات اقتصادی را هر چه بهتر پیگیری کرد.

    بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «زیگفرید روسوورم» یکی از اعضای هیئت مدیره زیمنس در این مورد گفت:‌«من بسیار امید دارم که ایران به زودی بتواند در سیستم بانکی جهانی حضور یابد.»

    ایران به عنوان کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت و منابع گسترده نفت و گاز، زیر ساختهای آن نیازمند به سرمایه‌گذاری فراوان است و پس از توافق هسته‌ای میان ایران،این کشور به بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است و آلمان می‌کوشد تا بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد.

    شرکت زیمنس با همکاری با شرکت ایرانی «مپنا» قصد دارد شبکه برق در کشور را مدرن کند. در این راستا آلمان 20 توربین گاز و ژنراتور مرتبط را در 10 سال آینده به ایران تحویل می‌دهد، یا در ایران تحت لیسانس ساخته خواهند شد که ناشی از معامله‌ای میلیونی است.

    «حمیدرضا چیت‌چیان» وزیر نیرو در اجلاس مشترک ایران و آلمان گفت: «با همکاری مشترکی که ایران بعد از لغو تحریم‌ها آغاز کرده است، رشد اقتصادی ایران به 8 درصد خواهد رسید.»

    چیت‌چیان به آلمان سفر کرده تا در زمینه آب، برق، انتقال نوآوری، فناوری و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه انرژی، تفاهم‌نامه‌هایی با‌ مقامات آلمانی امضا کند.

    «جو کازر» رئیس شرکت زیمنس هم پس از اینکه با «عباسعلی علی‌آبادی» مدیرعامل شرکت مپنا دیدار کرد گفت که قراردادهای مهم به همکاری‌های دراز مدت میان طرفین منجر شد.

    این شرکت آلمانی اوایل سال جاری و پس از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب که به برداشته شدن تحریم‌های بانکی، کشتی‌رانی و بیمه منجر شد،نخستین شرکت مهم آلمانی بود که برای برقراری رابطه اقتصادی با ایران تفاهمنامه تجاری امضا کرد.

    با این حال برای اینکه روابط بازرگانی ایران با غرب از سر گرفته شود باید بانکهای این کشور به وام دهندگان در خارج از کشور برای انتقال پرداخت و اعتبارات اسنادی متصل شوند که نیازمند بر قراری سوئیفت است.

    آلمان در انتظار ایجاد 80 هزار فرصت شغلی

    «فولکر ترایر»رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) معقتد است که افزایش صادرات کشورش به ایران می‌تواند به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در آلمان منجر شود.

    وی در این مورد به خبرگزاری آلمان گفت که چیتچیان با تیم اقتصادی متشکل از 80 تن از سران اقتصادی به آلمان آمد و از وی با آغوش باز استقبال شد.بخش اقتصادی آلمان بسیار تمایل دارد تا با توجه به پیشینه خوب در روابط 2 کشور، همکاری با ایران را از سر بگیرد.

    آلمان سالها مهمترین شریک تجاری ایران بود. حجم مبادلات اقتصادی میان 2 کشور در سال 2005، تا حدود 5 میلیارد یورو برآورد می‌شد اما در سال 2015 و در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران این رقم به حدود نصف کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها