عصر خودرو

با صعودی ۱۴ سنتی، قیمت سنگ‌آهن ۴۷.۳۱ دلار شد

ایست سنگ‌آهن ایران در محدوده۵۰ دلار

عصر بازار- متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را در هفته جاری ۴۷.۳۱ دلار اعلام کرد.

ایست سنگ‌آهن ایران در محدوده۵۰ دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از صعود قیمت سنگ‌آهن به 47 دلار متال بولتن شاخص سنگ آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را این هفته 47.31 دلار اعلام کرد در حالی که شاخص هفته گذشته 47.17 دلار بود و این نشان از صعود 14 سنتی قیمت سنگ‌آهن ایران دارد.

    این در حالی است که چهارمین هفته‌ای است که قیمت‌ سنگ‌آهن ایران پس از یکسال نزول قیمت، صعود را تجربه می‌کند و حال با رسیدن به قیمت 47 دلار در آستانه 50 دلار قرار گرفته است. در شرایطی که اخیرا قیمت معاملات استرالیایی سنگ‌آهن برای تحویل فوری به چین هم افزایش یافته و به 50.30 دلار در هر تن رسیده است.

    صعود قیمت سنگ‌آهن چین پس از عید شکوفه‌ها امیدواری را به عرصه کسب و کار بازگردانده تا جایی که برخی‌ها بر این باورند سنگ‌آهن در آینده‌ای نزدیک به 50 دلار هم خواهد رسید. بازار این مواد معدنی مدت‌ها در انتظار رشد قیمت به سر می‌برد و عمده پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت سنگ‌آهن با افزایش قیمت نفت بالا خواهد رفت.

    در حالی قیمت سنگ‌آهن ایران پس از عید شکوفه‌های چین چند هفته متوالی با افزایش مواجه شد که نسیم کاهش قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی شروع به وزیدن کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها