عصر خودرو

استقبال سفیر چین در ایران از آغاز فصل نو در تعاملات تهران و پکن

عصر بازار- سفیر چین در ایران ضمن موفقیت‌آمیز خواندن سفر رئیس جمهور این کشور به تهران، اظهار امیدواری کرد که امسال فصلی نو در تعاملات ایران و چین رقم بخورد.

استقبال سفیر چین در ایران از آغاز فصل نو در تعاملات تهران و پکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پانگ سن صبح امروز در چهارمین جشن بهاره آغاز سال نو چینی که در مجتمع تفریحی کاخ نیاوران برگزار شد از آغاز دور جدید گسترش تعاملات تهران پکن استقبال کرد.

    وی با بیان این که امروز سفارت خلق چین با همکاری انجمن دوستی ایران و چین چهارمین جشن بهاره را برگزار می‌کند گفت: جشنواره‌ای که امروز شاهد برگزاری آن هستید تلفیق جشن بهاره چین و عید نوروز ایران است .

    سفیر چین در ایران با موفقیت آمیز خواندن سفر رئیس جمهور این کشور به تهران گفت: توافق مسئولان ایران و چین ارتقاء روابط همه جانبه دو کشور و توسعه تعاملات ایران و چین را نوید می‌دهد.

    پانگ سن خاطر نشان کرد:‌ امروز فصلی نوین در ارتقاء روابط دو کشور به وجود آمده است و ایران و چین برنامه‌های زیادی برای آغاز گسترش تحولات دارند.

    وی ادامه داد: امیدواریم پس از سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور چین و تصمیمات ارزشمندی که دو طرف گرفته‌اند امسال سرآغاز گسترش روابط دو کشور باشد.

    احمد محمدی رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به شباهت‌های فرهنگی ایران و چین خاطر نشان کرد :ایرانیان هرگز کمک‌هایی که دولت چین در زمان تحریم‌ها به ما کرد را فراموش نمی‌کنند و با وجود این که پس از تحریم‌ها رقابت در بازار ایران بسیار زیاد خواهد بود و شرکت‌های چینی باید نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشند اما آنها باید مطمئن باشند مورد حمایت دولت و ملت ایران خواهند بود.

    در مراسم آغاز سال نو چینی و عید نوروز ایران که از سوی سفارت چین در تهران و انجمن دوستی دو کشور در کاخ نیاوران برگزار شد گروههای موسیقی سنتی دو کشور و همچنین هنرمندان به ارائه هنرنمایی پرداختند. همچنین در حاشیه این جشنواره شرکت‌های خصوصی ایرانی و چین ضمن فروش غذاهای چینی که سود آن به خیریه می‌رسد به تبلیغ شرکت‌های خود پرداختند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها