عصر خودرو

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

عصر بازار- روح اله میرصانعی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور ما کم است به سهامداران تازه‌کار توصیه کرد به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، استقبال از بورس طی یک سال گذشته بیش از پیش بوده است. اما اخیرا بازار سهام با نوسان‌هایی رو‌به‌رو است که باعث نگرانی سهامداران شده است. روح اله میرصانعی، کارشناس بازار سرمایه توصیه‌هایی به سهامداران دارد.

    میرصانعی گفت: ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشورهای پیشرفته تقریبا 70 تا 80 درصد است. یعنی این درصد از مردم از مزایای این بازار بهره می‌برند.

    وی ادامه داد: در این کشورها هم همین نوسانات را شاهد هستیم. بازارهای رکودی، رونقی و بلاتکلیفی وجود دارد. اما چطور این بازارها با این نوسانات توانسته‌اند این تعداد از مردم عادی را به خود جذب کند؟ در حالی که ضریب نفوذ سهامداری ما کم است. برخی هم که وارد بازار سرمایه شدند از این نوسانات آسیب جدی دیدند و اعتراض یا نارضایتی دارند.

    این کارشناس بازار سرمایه با مقایسه فعالیت سهامداری در ایران و دیگر کشورها ادامه داد: سهم قابل توجهی از معاملات در کشورهای پیشرفته به صندوق‌های سرمایه‌گذاری برمی‌گردد. در کشورهای پیشرفته مردم به طور مستقیم وارد بازار سرمایه نمی‌شوند و شخصا سهام خرید و فروش نمی‌کنند بلکه آنها از روش غیرمستقیم کمک می‌گیرند و به کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شوند.

    میرصانعی با تأکید بر اولویت قرار دادن روش غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری گفت: توصیه می‌کنم علاقه‌مندان به فعالیت در بازار سرمایه که تخصص ندارند حتما به صورت غیرمستقیم وارد بازار شوند. ورود غیرمستقیم به بازار سهام، سهامداران را در مقابل نوسانات با درصد بالایی بیمه می‌کند و به آنها امکان خروج در هر بازه زمانی از بازار را می‌دهد. این درحالی است که در روش مستقیم اگر سرمایه‌گذار با شرایط و نوسانات بازار آشنا نباشد، نمی‌داند چه زمانی بهترین فرصت برای خروج از بازار است و چه زمانی بهترین فرصت برای ماندن در بازار.

    وی در ادامه توصیه‌های خود به سهامداران در مصاحبه با شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: سهامداران اسیر هیجانات کاذب نشوند. همچنین خرید و فروش‌های مکرر انجام ندهند. صبور باشند و از مشاوران متخصص راهنمایی بگیرند.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: اگرچه خودم سال‌های زیادی است در این کار هستم اما از آنجا که وقت تحلیل و تصمیم‌گیری ندارم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنم. این را برای آن دسته از کسانی می‌گویم که تخصص، دانش و وقت کافی برای این کار را ندارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو