عصر خودرو

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ابتدای اسفند ماه به ۹۰ هزار تومان رسیده بود، اما این قیمت در آخرین ماه سال روند نزولی به خود گرفت و با وجود افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به روند نزولی خود ادامه داد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در بهمن ماه روند صعودی به خود گرفت و با اجرایی شدن وام مکسن 60 میلیونی با رشد چشمگیر قیمت مواجه شد و تا محدوده 90 هزار تومانی رشد کرد، در اسفند ماه نزولی شد و به محدوده 84 تا 87 هزار تومانی برگشت.

    به این ترتیب اوراق تسهیلات مسکن که با ابلاغ وام جدید مسکن روند صعودی به خود گرفته و در بهمن ماه با افزایش قابل توجهی رو به رو شده بود، با شروع آخرین ماه سال اندکی از هیجانات خود کاست و با کاهش قیمت مواجه شد.

    روند نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی ادامه دار شده است که در هفته جاری مصوبه جدیدی از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و این شورا برای افزایش تحرک در بخش مسکن برای سال آینده شرایط خانه دار شدن زوجین را تسهیل کرد و با افزایش مجدد وام مسکن موافقت کرد.

    بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سطح تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز یکم برای زوجین اضافه شده و زوجین خانه اولی روی یک پلاک ثبتی در تهران می توانند 160 میلیون تومان تسهیلات یعنی به ازای هر نفر 80 میلیون تومان دریافت کنند.

    با افزایش میزان وام مسکن زوجین، فعلا تغییراتی در شرایط معامله اوراق تسهیلات مسکن ایجاد نمی شود تا زمانیکه مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت رسمی به بانک مسکن ابلاغ شود اما در خصوص قیمت این اوراق همانطور که مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس معتقد است احتمال می رود که قیمت تسه‌ها با نوسانات کوتاه مدتی مواجه شود و افزایش قیمت را تجربه کند.

    بررسی وضعیت معامله اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق تغییری نکرده و در همان محدوده 84 تا 87 هزار تومان در حال معامله است به طوری که در حال حاضر تسه اردیبهشت و شهریور و بهمن امسال در قیمت 84 هزار تومان در حال معامله هستند و تسه‌های مهر و آذر به قیمت های 86 هزار تومان داد و ستد می شوند.

    در این میان تسه‌های سال گذشته نیز در همان محدوده در حال معامله هستند به طوری که تسه‌های فروردین ، خرداد، تیر آبان و اسفند 93 در قیمت های 84 هزار تومان در حال داد و ستد هستند و تسه‌های اردیبهشت و شهریور ماه به قیمت 85 هزار تومان رسیدند. در این میان تسه‌های مهر و دی ماه 83 هزار تومانی هستند و تنها تسه مرداد ماه با قیمت 86 هزار تومانی معامله می شود.

    اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 87 هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها