عصر خودرو

مدیرعامل مپنا؛

قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری مپنا با عراق بسته شد

عصر بازار: شرکت مپنا، قرار داد صادرات تجهیزات نیروگاهی و خدمات نصب آنرا به ارزش ۲ میلیارد ۵۰ میلیون دلار با عراق بست.

قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری مپنا با عراق بسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عباس علی‌آبادی  مدیر عامل مپنا با بیان خبر فوق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:‌ بر اساس این قرار داد 12 توربین گازی، 6 واحد توربین بخار و بویلرهای بازیافت حرارتی و سیستم کنترل مربوط به آن را که مپنا ساخته به عراق فروخته می شود.

    وی با اشاره به اینکه عراق از نظر تولید برق شرایط خوبی ندارد و بازار بزرگی برای شرکت های بزرگ دنیا در عراق ایجاد شده است گفت: ‌در حال حاضر شرکت جی ای آمریکا، زیمنس آلمان و بعد از آن مپنا در این بازار با یکدیگر رقابت می کنند.

    مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه مپنا در مناقصه بزرگی برای نصب و نظارت تجهیزات یک نیروگاه بزرگ در جنوب عراق در بصره برنده شده است تصریح کرد: در این طرح ساخت توربین ها و تجهیزات و نصب آن در نیروگاه رمیله که نیروگاهی 3 هزار مگاواتی است به عهده این شرکت ایرانی است.

    وی اضافه کرد: ‌با همکاری یک شرکت اردنی عراقی این طرح بزرگ اجرا خواهد شد که ساخت نیروگاه به عهده این شرکت است و هزینه آن 150 میلیون دلار خواهد بود و کار ساخت تجهیزات نیروگاهی به عهده شرکت ایرانی است.

    علی‌آبادی با اشاره به اینکه ایران توانسته در کشور همسایه خود یک طرح بزرگ مطابق با استاندارد جهانی را کلید بزند گفت: مدت اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان و با آخرین فناوری روز دنیا اجرا خواهد شد.

    وی اضافه کرد:‌ ایران پیش از این در عراق نیروگاه الصدر و حیدریه را در زمان 18 ماه که خود رکوردی در اجرای این طرح ها محسوب می شود ساخت و در حال حاضر بهره برداری می شود.

    علی آبادی اظهار داشت: در نیروگاه الصدر دو واحد توربین گازی به ظریفت 160 مگاوات نصب شده و در نیروگاه حیدریه یک توربین گاز به ظرفیت 162 مگاوات وارد مدار شده است که در حال بهره برداری است و ‌قرار است این واحد ها را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

    برچسب ها