عصر خودرو

ثروت میلیاردرهای جهان ۷۰ میلیارد دلار آب رفت

عصر بازار- به دنبال افت شاخص ها در بازارهای مالی جهان مجموع ثروت ۲۰ میلیاردر اول جهان بیش از ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

ثروت میلیاردرهای جهان ۷۰ میلیارد دلار آب رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از گاردین، به دنبال افت شاخص ها در بازارهای مالی جهان؛ مجموع ثروت 20 میلیاردر اول جهان در فهرست مجله فوربس، بیش از 70 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    جدیدترین رتبه بندی میلیاردرهای مجله فوربس نشان می دهد که افت قیمت سهام، کاهش شدید قیمت جهانی نفت و نوسان در بازارهای ارز سرمایه داران بزرگ دنیا را متضرر کرده است.
    مجموع ثروت 20 فرد ثروتمند جهان از 899 میلیارد دلار در سال گذشته به 827 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده و تعداد میلیاردرهای جهان از رقم بی سابقه 1826 نفر در سال 2015 به 1810 نفر کاهش یافته است. این اولین بار در طی 7 سال اخیر است که تعداد میلیاردرهای جهان کاهش می یابد. این همچنین اولین کاهش در میزان ثروت 20 فرد اول این فهرست از سال 2012 تاکنون است.
    اما بیش از یک سوم از این کاهش 70 میلیارد دلاری مربوط به یک مرد بوده است: کارلوس اسلیم. این میلیاردر مکزیکی فعال در زمینه  مخابرات تنها در طی 12 ماه شاهد افت میزان دارایی خود از 77.1 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار بوده است. ارزش سهام بانک وی، گروپو فایننسیرو اینبورسا، شرکت مخابراتی اش، امریکا موویل و گروه معدنی اش، مینرا فریسکو همگی کاهش داشته است.
    در نتیجه این زیان هنگفت، کارلوس اسلیم از رتبه دومین فرد ثروتمند جهان به رتبه چهارم تنزل یافته است.
    بیل گیتس هم مجددا عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده، اما دارایی های وی نیز از 79.2 میلیارد دلار به 75 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.
    اکثریت نام های حاضر در این فهرست را همچنان مردان تشکیل می دهند. از 1810 میلیارد جهان تنها 190 تن زن هستند در حالی که این رقم در سال 2015، 197 نفر بود.
    دو زنی که در فهرست 20 میلیارد اول جهان جای گرفته اند هر دو دارایی خود را به ارث برده اند. این دو نفر عبارتند از لیلیان بتنکورت، وارث امپراطوری لورئال و آلیس والتون، دختر سم والتون، موسس شرکت والمارت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها